המשביר לצרכן תהיה החברה הראשונה לקבל רישיון MVNO

הרישיון צפוי להינתן לחברה מחר בלשכת שר התקשורת משה כחלון ■ 365 סלולר צריכה כעת להיכנס עכשיו למו"מ עם חברות הסלולר ולהגיע להבנות עם אחת מהן שתסכים לספק לה שירותי תשתית ולארח אותה

חברת 365 סלולר של המשביר לצרכן צפויה לקבל מחר (ד') רישיון MVNO (מפעיל סלולר וירטואלי). בכך היא תהיה החברה הראשונה בישראל שמקבלת את הרישיון. הרישיון צפוי להינתן לחברה מחר בלשכת שר התקשורת משה כחלון.

365 סלולר מקבלת את הרישיון ראשונה משום שהיתה יותר זריזה בהיענות לבקשות המשרד ולמילוי אחר כל דרישות הרישיון, אך בזמן הקרוב צפויות חברות נוספות שהגישו בקשות לקבל רישיונות MVNO.

עבור משרד התקשורת זהו ציון דרך, משום שהמשרד רואה חשיבות בהכנסת מפעילים חדשים לשוק. יחד עם זאת, הדרך לכניסתה של החברה עדיין רחוקה מאד: 365 סלולר צריכה להיכנס עכשיו למשא-ומתן עם חברות הסלולר ולהגיע להבנות עם אחת מהן שתסכים לספק לה שירותי תשתית ולארח אותה.

המחיר ש-365 סלולר תידרש לשלם נתון למשא-ומתן, ורק אם הצדדים לא יגיעו להבנות - אזי משרד התקשורת יידרש להתערב. אי לכך, קיים קושי רב ביכולת למצות משא-ומתן חיובי בין הצדדים, משום שכל צד יודע כי המשרד בסופו של דבר יהיה הפוסק האחרון לגבי המחיר של דמי ההעברה.

נציין כי קיימת תיאוריה לפיה אחת מחברות הסלולר עשויה למהר ולסגור הסכם עם מפעיל MVNO, וזאת מתוך רצון להקדים את רעותה, ומכיוון שתבין שהיא יכולה להרוויח מכך כסף, וממילא עדיף שהסכם ייעשה בשיתוף-פעולה ולא בכפייה.