המונדיאל משחק לטובת הסטארט-אפ sProphet

הסטארט אפ השיק אפליקציית הימורי ספורט לפייסבוק ■ לאחר התקנת האפליקציה, כל משתמש מקבל כסף וירטואלי ראשוני המאפשר לו להמר על התוצאה של משחק מסוים, מספר השערים שיובקעו, מי השחקן שיקלע הכי הרבה סלים, באיזו קבוצה יחתום שחקן כדורגל מסוים וכדומה

היסטריית המונדיאל כבר יצאה לדרך, ועל אף שיש לא מעט הטוענים כי מדובר בפתיחה מאכזבת, מאות מיליוני אנשים עוקבים ברחבי העולם באדיקות אחר משחקי גביע העולם בתקווה שהנבחרת האהובה עליהם תיקח את הגביע. סביב הציפיות והתקוות הללו מתנהל שוק עצום של הימורי הספורט, ורבים מחובבי הכדורגל כבר מהמרים על התוצאות - בסביבה החברתית שלהם, באמצעות כרטיסי הגרלה למיניהם ובאתרי הימורים לא חוקיים.

הסטארט-אפ הישראלי sProphet, שהקימו ב-2009 אייל באומל (מנכ"ל החברה), יואב מימן (בנו של טייקון המדיה, יוסי מימן), תום ברונפלד ורן גולדי, רוכב על טרנד ההימורים באינטרנט, ומציע פלטפורמה חוקית להימורים באינטרנט סביב ספורט. "מדובר באפליקציית פייסבוק המאפשרת להמר על כל אירוע ספורט שמתקיים ב-15 קטגוריות ספורט שונות בהן כדורגל, טניס וכדורסל, ולהוכיח את הידע שלהם בספורט", מסביר באומל.

כיאה לאפליקציית פייסבוק, ההצלחה שלה טמונה במאגר המשתמשים ובפיצ'רים החברתיים שלה. "כל אחד יכול להמר באפליקציה עם החברים שלו, נגד החברים שלו או נגד הבית, כשהעדכונים על ההימורים הללו צפים בעמוד ההודעות האישי של כל משתמש, וכל אחד יכול לראות איך החברים שלו הימרו", מוסיף באומל. "זה מייצר לאפליקציה שלנו ויראליות גדולה".

לאחר התקנת האפליקציה, כל משתמש מקבל כסף וירטואלי ראשוני (sProphet Dollar), המאפשר לו להמר על התוצאה של משחק מסוים, מספר השערים שיובקעו, מי השחקן שיקלע הכי הרבה סלים, באיזו קבוצה יחתום שחקן כדורגל מסוים וכדומה. במידה ולשחקן נגמר הכסף הווירטואלי, קרי הוא הפסיד בכל ההימורים שהציב, הוא צריך לחכות עוד יום במטרה לקבל כסף וירטואלי נוסף.

200 משתמשים חדשים מדי יום

את הכסף הווירטואלי לא ניתן להמיר לכסף אמיתי ולמשוך אותו, אבל הוא כן מאפשר להשתתף בתחרויות על פרסים אמיתיים ואף על כסף, כך שככל שיש למשתמש יותר כסף וירטואלי, כך הוא יוכל להגדיל את הסיכויים שלו בהימור בתחרות מסוימת.

הסיבה לחוקיות הפלטפורמה טמונה בתנאי השימוש שלה. "ההשתתפות בתחרות היא בחינם, ולכל אחד יש הזדמנות שווה לזכות בפרס", הוא אומר. אם מישהו רוצה להשתתף כמה פעמים הוא יכול לעשות כן באמצעות עוד כסף וירטואלי. בנוסף, העובדה שהפרס שבו יזכו המשתתפים נקבע מראש ושהוא אינו תלוי במספר המשתתפים, היא הסיבה לכך שההימורים הללו חוקיים. נזכיר כי במדינות כגון ארה"ב, הימורים באינטרנט לא נחשבים לאקט חוקי ולכן תנאי השימוש הללו הם קריטיים על מנת לעקוף מכשול זה.

ממה מבוסס המודל העסקי?

באומל: "משתמשים שיירצו להגדיל את הסיכויים שלהם באחת מהתחרויות הללו יוכלו לעשות זאת ע"י רכישת עוד כסף וירטואלי בעזרת כסף אמיתי".

אלמנט נוסף במודל העסקי מבוסס על שיתופי פעולה עם אתרים. "אתרי ספורט, לדוגמה, שיבחרו להטמיע את האפליקציה שלנו בתור וידג'ט באתר שלהם, יחלקו עימנו בהכנסות שיגיעו מהימורים שהתבצעו בכסף אמיתי". באומל, אגב, אומר כי החברה כבר הספיקה לרשום הכנסות, על אף שהאפליקציה הושקה רק לפני כשלושה שבועות, במסגרת כנס TechCrunch Disrupt. הוויראליות הרבה של הפלטפורמה, לצד המונדיאל, הביאו לה כ-30 אלף משתמשים פעילים, ובכל שעה מצטרפים 200 משתמשים חדשים מהעולם.

גייסו 250 אלף ד'

עד כה גייסה החברה סכום של 250 אלף דולר ממשקיע פרטי אמריקני, לצד השקעה עצמית של 100 אלף דולר, וכעת החברה מתכננת גיוס נוסף."אנחנו לא רק אפליקציית פייסבוק. המטרה היא להיות פלטפורמה מרכזית לצריכת ספורט און-ליין", מצהיר באומל.

כעת עובדים בחברה גם על אפליקציית סלולר, שתאפשר למשתמשים להמר בעודם במגרש הכדורגל, ויצירת וידג'ט, שיאפשר לכל אתר להטמיע בתוכו את אפליקציית ההימורים. "המטרה היא לייצר פלטפורמת הימורים רחבה שמתממשקת עם הפייסבוק, הסלולר והאתרים. אנחנו מתכננים להשיק עוד אפליקציות בתחום הבידורי".