גבאי: "ערבים וחרדים הם לא נטל על הכלכלה - הם הזדמנות"

מנכ"ל משרד ראש הממשלה בפורום קיסריה: "הדרך להבטיח את העלייה ברמת החיים ואת השיפור ביחס חוב-תוצר היא העלאת הצמיחה - ישראל חייבת להגיע ל-5%, והיא לא תגיע לשם באמצעות הממשלה"

"העשור האחרון שבו המשכנו עם הפחתת המסים עשה רק טוב למשק הישראלי, אמר אייל גבאי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה במהלך פורום קיסריה המתקיים השנה בנצרת. "צריך להסתכל על גודל הממשלה כולה, וכשמסתכלים עליה רואים שיש לנו לאן ללכת - שיש צורך להגדיל את הצמיחה בישראל. צריך שתהיה לממשלה אפשרות לקבוע את סדרי העדיפויות שלה".

"התקציב הדו שנתי הסתבר כהצלחה - בטח אי אפשר לומר שהחסרונות שלו עלו על היתרונות. המנכ"לים של משרדי הממשלה רואים אותו כתוצאה חיובית ורוצים להמשיך בו. האם זה הפתרון לשני העשורים הבאים? אין לדעת, אבל כרגע אסור להגיד שאי אפשר לבדוק את זה שנתיים נוספות".

לדבריו, הדרך להבטיח את העלייה ברמת החיים ואת השיפור ביחס חוב-תוצר היא העלאת הצמיחה. "מדינת ישראל חייבת להגיע ל-5%, והיא לא תגיע לשם באמצעות הממשלה, אלא באמצעות הסקטור העסקי והקלה עליו - בהקלה בנטל המס, ברפורמות ובתהליכים".

לסיכום, גבאי הדגיש: "ערבים וחרדים הם שתי האוכלוסיות המהותיות שנתפסות היום כנטל על הכלכלה - אבל צריך לראות אותן כהזדמנות. אם הן תשולבנה בטווח הבינוני ארוך במדינת ישראל, בעידוד הסקטור הפרטי, המטרה של 5% צמיחה הופכת להיות לא רק ריאלית, אלא גם פשוטה יחסית".

חיים שני: "מדינות שנתפשות כידידותיות לעסקים נהנות מצמיחה מתמשכת"

חיים שני, מנכ"ל משרד האוצר, גם התייחס לסוגיית הגירעון ואמר: "להזכירכם, ב-2007 המדינה הייתה בגירעון של 0% והצלחנו להגיע לאיזון. הקיטון ביחס חוב-תוצר והעובדה שנצברו רזרבות נתנו לממשלה את היכולת להגיב כפי שהיא הגיבה".

שני התייחס גם לנושא הדואינג ביזנס: "יצא לי לפתוח חברות בנות בעשרות מדינות, גרתי וניהלתי עסקים באסיה, אירופה וארה"ב, ואני יודע מה ההבדל בין מדינות כמו סינגפור והונג קונג. ראיתי את נציגי הקנטון משוויץ מקבלים אותנו כמו מלכים, וישראל רחוקה מכך. מדינות שנתפשות כידידותיות לעסקים נהנות מצמיחה מתמשכת".