מנכ"ל פייסבוק מודה: השקעתי יותר מדי אנרגיות בחשש מטוויטר

צוקרברג לאתר Inside Facebook: "בחנתי את הצמיחה של טוויטר וחשבתי: עוד שנה הם יהיו יותר גדולים מאיתנו"

אם שמים לרגע בצד את נושאי מדיניות הפרטיות ברשת החברתית הפופולרית בעולם, בשנה האחרונה ספגה פייסבוק ביקורת גם כלפי העובדה שהיא הלכה והתרחקה משירותי הליבה שלה כרשת חברתית ושמה יותר דגש על שירות דמוי טוויטר, שלפיו שורות הסטטוס הקצרות קובעות את הטון.

פייסבוק אמנם לא הצליחה לרכוש את טוויטר בסוף 2008, אבל מראיון שהעניק מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, לאתר Inside Facebook עולה כי הרומן בין השניים הסתיים, למרות העניין הרב שהרשת החברתית גילתה באתר המיקרו-בלוגינג.

לא מעדכן סטטוס בטוויטר

"טוויטר כמובן טובים מאוד, אבל באופן אישי נדמה לי שהשקעתי בהם יותר מדי אנרגיות", אמר צוקרברג לאתר. מה שהדאיג את צוקרברג היה בעיקר שיעורי הצמיחה הגבוהים של טוויטר. "הסתכלתי על שיעור הצמיחה שלהם וחשבתי: 'אם זה ימשיך עוד 12 או 18 חודשים, אז עוד שנה הם כבר יהיו יותר גדולים מאיתנו'".

אבל הוא טעה בהערכות. "התברר פשוט שקצב הצמיחה שלהם היה די לא טבעי", אמר צוקרברג. "הם קיבלו הרבה תשומת-לב מהתקשורת וצמחו באופן מטורף, אם כי רק לתקופה מאוד קצרה".

קצב הצמיחה של טוויטר אמנם דעך במקצת, אבל לאחרונה הוא דווקא מגלה סימני התאוששות, בין היתר הודות לאירועים גדולים דוגמת המונדיאל.

כאן המקום כנראה לציין כי צוקרברג אכן משקיע פחות תשומת-לב בטוויטר, לאור העובדה שהוא לא עדכן את חשבון הטוויטר שלו זה למעלה מ-15 חודשים, ושלח סך כולל של 18 ציוצים בתקופת השימוש שלו בשירות - קצת יותר מחודש.

לדעתו של צוקרברג, פייסבוק שלו שונה מטוויטר כי מוקד השימוש ברשת המתחרה איננו זהות המשתמש האמיתית. הפוקוס שם, לדעתו, הוא עניין הביטוי העצמי.

"מדובר בשירות נחמד ופשוט מאוד", מנסה צוקרברג לפרגן. "הם עושים דבר אחד טוב מאוד - והם חזקים בזה".

עוד מוסיף צוקרברג כי "יהיה מעניין לעקוב אחריהם ב-5 השנים הבאות, כמו גם אחרי פורסקוור (רשת חברתית מבוסס מיקום) ורשתות חברתיות אחרות".

בדרך לעדכון מבוסס מיקום

כשהשם של פורסקוור עולה בראיון, לאחר דיווחים בעבר על אפשרות שפייסבוק תרכוש את הרשת המצליחה שהחדירה לתודעה את טרנד עדכוני סטטוס מבוססי מיקום, עולה גם השאלה איפה צוקרברג עומד בכל הנוגע לתחום הזה.

"ובכן, אנחנו בהחלט מפתחים משהו חדש בתחום, אבל אין לי מה להגיד בנושא", אמר צוקרברג בראיון. "אנחנו רוצים להבטיח שנעשה זאת היטב, ואנחנו לוקחים את הזמן שלנו בנושא הזה".

על-פי בלוג הטכנולוגיה טק קראנץ', פייסבוק כנראה תציע שירות צ'ק-אין פשוט דרך הסלולר, כשהדגש יהיה על שילוב שירותים חיצוניים, כולל פורסקוור. הרעיון הוא לארוז את כל הנושא סביב שירות מסחרי חדש שתשיק פייסבוק בקרוב בשם Facebook Places.