ברלוסקוני: "ייתכן שישראל תחליט לנקוט צעדים נגד איראן"

הדברים נאמרו בקנדה בתום פגישות בין מנהיגי ה-G8 ■ ברלוסקוני: "מאחר שאיראן לא מבטיחה ייצור כוח גרעיני למטרות שלום, מנהיגי המדינות הגדולות מודאגים מאוד ומאמינים שישראל כנראה תגיב ראשונה"

"מנהיגי ה-G8 מצפים כי ייתכן שישראל תחליט לנקוט מעשה נגד איראן אל מול הדאגה כי היא מפתחת נשק גרעיני", ציין סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה. כך דווח אתמול (שבת) ב"בלומברג" מאונטריו, קנדה לאחר פגישות בנות יומיים של מנהיגי ה-G8.

"מאחר שאיראן לא מבטיחה ייצור כוח גרעיני למטרות שלום, מנהיגי המדינות הגדולות מודאגים מאוד ובאמת מאמינים כי ישראל ככל הנראה תגיב ראשונה", הוסיף ברלוסקוני.

נזכיר כי איראן טוענת לכל אורך הדרך כי תוכנית הגרעין שלה מיועדת למטרות אזרחיות בלבד דוגמת ייצור חשמל והיא דוחה את הצעת מועצת הביטחון של האו"ם להשעות את העשרת האורניום בשטחה.

ב-9 ביוני הטילה מועצת הביטחון סט נוסף של סנקציות על המדינה האיסלאמית, הפעם גם בגיבוי סין ורוסיה, המקיימות קשרי סחר ענפים עם איראן.

מנהיגי ה-G8 פרסמו לאחר פגישתם הצהרה, לפיה "הם מודאגים מעומק הלב מחוסר השקיפות של תוכנית הגרעין האיראנית, כולל סירובה להפסיק את העשרת האורניום".