נתניהו: "גלישה באינטרנט בארץ - כמו נסיעה בטרקטור סובייטי"

‎רה"מ נאם בטקס שנערך היום לציון הניסוי בסיבים אופטיים של חברת החשמל ■ "הטכנולוגיה מסוגלת להעביר מהירויות של עשרות ומאות מגה ביט בשנייה; המחירים שנציע יהיו זולים בכ-30%-40%"‏

‎‎‏"כשגולשים במהירות הקיימת היום באינטרנט, מגלים שזה כמו לנסוע בטרקטור סובייטי", כך אמר היום (ג') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטקס שנערך בקריית שמונה לציון פרויקט השימוש בסיבים אופטיים לצורך העברת שירותי תקשורת. נתניהו הביע תמיכה חד-משמעית בפרויקט, ואמר שהוא חלק חשוב מתוכניות הממשלה להשקיע בפרויקטים בתחום התשתיות ובכך לחבר את הפריפריה למרכז. נתניהו אמר שבמדינת ישראל יש פרדוקס לפיו היא מובילה בתחום הטכנולוגי בכל העולם, אבל בארץ הטכנולוגיות האלה אינן מיושמות.

נתניהו אמר שכעת ילדי ישראל במרכז ובפריפריה יקבלו מהירויות שיא לגלישה באינטרנט, וכל הארץ תרושת בסיבים אופטיים בזכות המהלך של חברת החשמל והרחבת התחרות. נתניהו אמר כי כניסתה של חברת החשמל לשוק תשתיות התקשורת יוצרת הזדמנות עצומה לפיתוח הכלכלה, החינוך והעסקים.

במסגרת הפרויקט שצוין היום, הדגימה חברת החשמל באמצעות שלוש ספקיות האינטרנט - פרטנר , 013 נטוויז'ן ו-012 סמייל - את היכולות שטומנת בחובה הטכנולוגיה - העברת מהירויות של עשרות ומאות מגה ביט בשנייה. שלוש החברות הדגימו כיצד ניתן לראות שידורי טלוויזיה באיכות ‏HD‏ ותלת ממד על גבי האינטרנט, לשחק משחקי און ליין באיכות שטרם נראתה בארץ ועוד אפליקציות.

מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, אמר בדבריו שהוא מודה בראש ובראשונה לשר התקשורת, משה כחלון, שדחף ויזם את הפרויקט. לסקר אמר שב-25 השנה האחרונות הוא הספיק להכיר את כל שרי התקשורת, אבל מהלך כמו של כחלון ויוזמה כזו, לא היתה.

היקף הפרוייקט: יותר מ-700 מיליון שקלים

‏‎‎היקף הפרויקט המוערך יעמוד על יותר מ-700 מיליון שקל, ולסקר צופה שבתוך 7 שנים חברת החשמל תיקח 20% נתח בתשתיות פס רחב. כרגע ממתינה החברה לקבלת הרישיון המסחרי המלא, מה שצפוי להתבצע דרך חוק ההסדרים או דרך החלטת ממשלה.

‏ על פי הערכות, חברת החשמל תוכל להתחיל לספק שירותים רק בעוד כשנה, כיוון שהיא צריכה תחילה להקים חברה-בת ולהכניס אליה שותף שישלוט בה. לסקר אמר שיש התעניינות עצומה בכניסה למיזם מצד כל המפעילים בארץ וכן מגורמים בינלאומיים, והוא העריך שלא תהיה לחברת החשמל בעיה לגייס את הכסף ואת השותפים לפרויקט. עוד הוא אמר שחברת החשמל תציע את השירות למפעילים בכל הארץ, כלומר בפריסה אוניברסלית, וכי הוא מקווה לספק את השירותים כמה שיותר מהר, כי יש מקומות שיכולים כבר מחר להתחבר בסיב אופטי.

‏לסקר העריך שהמחירים שתציע החברה החדשה יהיו זולים בכ-30%-40% מאשר המחירים של בזק והוט באינטרנט פס רחב.‏‎‎‏