IDE שבבעלות כי"ל ודלק תקים את מתקן ההתפלה הגדול בסין

החברה זכתה במכרז בהיקף 100 מיליון דולר של Tianjin SDIC, תחנת הכוח מהגדולות ביותר בסין, להקמה של ארבע יחידות התפלה נוספות ■ IDE מתמחה בפיתוח, תכנון, ייצור ותפעול של מתקני התפלה ופתרונות מים מתקדמים

חברת IDE, שנמצאת בבעלות כי"ל (50%) ודלק (50%), ועוסקת בתחום טכנולוגיות המים, תקים את מתקן התפלת המים הגדול ביותר בסין. החברה זכתה במכרז בהיקף 100 מיליון דולר של Tianjin SDIC, תחנת הכוח מהגדולות ביותר בסין, להקמה של ארבע יחידות התפלה נוספות שייצרו 100,000 מ"ק של מים נוספים ביום.

תחנת הכוח של SDIC ממוקת בסמוך לבייג'ין ותפיק 4000 מגוואט, שיתנו מענה לצריכת החשמל ההולכת וגדלה בצפון סין. IDE הקימה גם את 4 יחידות ההתפלה הקיימות בתחנה.

IDE Technologies זכתה בחוזה בתהליך מכרז בינלאומי פתוח, לאחר שעמדה בדרישות מחמירות של איכות הסביבה וטכנולוגיה אמינה ומוכחת. ארבע היחידות הקיימות בתחנת הכוח הוקמו בהצלחה ובהתאם ללוחות הזמנים עליהם התחייבה החברה ועובדה זו סייעה ל-IDE בזכייה בחוזה הנוסף.

"הטכנולוגיה של IDE תאפשר להקים מתקן התפלה ידידותי לסביבה, המשתלב בשרשרת ייצור חשמל, התפלת מי ים וייצור מלח. בעזרת מתקן זה נוכל להפחית העלויות ולשמור על הסביבה", אמר גואו קיגאנגאנג, מנכ"ל תחנת הכוח SDIC Tianjin.

"פרויקט חשוב זה מחזק את מעמדנו האסטרטגי בשוק הסיני ובאזור אסיה פסיפיק, אשר מהווה מוקד לפעילותנו מזה למעלה משני עשורים", אמר אבשלום פלבר, מנכ"ל IDE. אנו מאמינים, כי הפתרונות שלנו והידע שצברנו, יסייעו לנו להרחיב באופן משמעותי את עסקינו בסין, הודו ובמדינות נוספות המתמודדות עם מחסור במים", לדבריו.

IDE מתמחה בפיתוח, תכנון, ייצור ותפעול של מתקני התפלה ופתרונות מים מתקדמים. החברה הקימה עד כה כ-400 מתקני התפלה בגדלים שונים באמצעות טכנולוגיות תרמיות וממברניות, ב-40 מדינות ברחבי העולם. החברה פעילה גם בתחום פתרונות לקירור תעשייתי ולייצור שלג מלאכותי, מאיידים תעשייתיים ופתרונות לשימוש חוזר במי שפכים.