ארדואן: "ישראל חייבת להתנצל ולשלם פיצויים; נתניהו - המכשול הגדול לשלום"

ראש ממשלת טורקיה דרש בראיון לרשת PBS האמריקנית שישראל תשלם פיצויים גם לתושבי עזה ■ "מבלי התנצלות של ישראל, טורקיה לא תמשיך להחזיק בתפקיד מתווך בשיחות של ישראל עם הפלסטינים"

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר הלילה בראיון ל-PBS האמריקני, כי ישראל וטורקיה עדיין בעלות ברית אך הוא חזר ואמר כי על ישראל להתנצל בפני הטורקים על אירועי המשט לעזה.

ארדואן אמר כי ישראל טורקיה "עדיין חברות" אך אמר שישראל חייבת להתנצל על אירועי המשט. הוא הוסיף, כי "ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הוא המכשול הגדול ביותר לשלום במזרח התיכון".

כידוע, לא רק יחסי ישראל-טורקיה הידרדרו בעקבות אירועי המשט, אלא גם ביחסי טורקיה-ארה"ב חלה התקררות מסוימת. ארדואן אמר בראיון, כי על ארה"ב לקחת חלק פעיל יותר בהתמודדות עם השלכות אירועי המשט לעזה.

"הממשל האמריקני צריך לקחת מנהיגות על המצב כי גם אמריקנים היו מעורבים שם", אמר ארדואן, תוך שהוא מתייחס להרוג הטורקי שהחזיק גם באזרחות אמריקנית.

ארדואן דרש בראיון שישראל תסיר לחלוטין את המצור מעל רצועת עזה, שתתנצל על "האירועים האחרונים" ושתשלם פיצויים למשפחות הטורקים שנהרגו במהלך השתלטות חיל הים על אוניית ה"מרמרה". הוא גם ציין כי על ישראל לשלם פיצויים לתושבי עזה.

"מבלי התנצלות של ישראל על אירועי המשט, טורקיה לא תמשיך להחזיק בתפקיד מתווך בשיחות של ישראל עם הפלסטינים", איים ארדואן.