סגן שר הבריאות ליצמן מסמן את המאבק הבא: אנטנות הסלולר

ליצמן: "במו עיניי ראיתי כיצד אנטנה אלחוטית העלתה את רמת הקרינה במשפחה שבה הורה נפטר מהמחלה"

"שומר נפשו ירחק", כך אמר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, על אנטנות הסלולר בפורום המנהלים בוועידה הכלכלית השנתית של עיתון "המודיע" שנערכה היום (ד') בירושלים. ליצמן הוסיף כי בקרוב יתפרסמו תוצאות מחקר שהזמין על הקרינה הסלולרית, ושאין בכוונתו להירתע ממאבק בחברות הסלולר והתקשורת.

"אני לא יכול להודיע באופן רשמי", אמר ליצמן, "אבל במו עיניי ראיתי כיצד אנטנה אלחוטית העלתה את רמת הקרינה בחדר השינה של משפחה שבה אחד מההורים נפטר מהמחלה (סרטן)".

ליצמן התייחס גם לרפורמה במתן טיפולי השיניים לילדים ואמר כי רף הגיל המקסימלי לטיפולי השיניים לילדים, אשר ייכנסו מחר באופן רשמי לסל הבריאות, יעלה בשנה הבאה מ-8 ל-10, ול-12 ב-2012.

שורה של אנשי ציבור פקדו את הפורום. מלבד ליצמן נאמו גם שר הפנים, אלי ישי; שר החוץ, אביגדור ליברמן; שר התחבורה, ישראל כץ; שר השיכון, אריאל אטיאס; מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי; והרב הראשי לשעבר, ישראל לאו. עם זאת, עיקר תשומת הלב של המבקרים לא התרכזה בנואמים, אלא בדוכני החברות המסחריות. יותר מ-3,000 איש צפויים לבקר ב-100 הדוכנים בשני ימי הוועידה (רביעי וחמישי), כאשר רובם מייצגים גופים ומוסדות שונים.

"החזיקו את ישראל בגלות"

לדברי המארגנים, הדבר החשוב ביותר בוועידה, המתכנסת זו השנה החמישית, הוא עצם קיומה והעובדה שהציבור החרדי משתתף ביריד מסחרי לכל דבר. מלבד האופי השונה של המבקרים בפורום וההיעדר המוחלט של נשים, הוא דומה לכל ועידה כלכלית אחרת - בנקים, חברות תקשורת, חברות מזון ורכב, הציעו את מרכולתם לציבור המבקרים.

הדוברים החרדים בכנס טרחו להדגיש את חשיבות אחדות הציבור החרדי. אלי ישי טען שבמאבקים הציבוריים שבהם ש"ס ויהדות התורה פעלו יחד הן הצליחו, וכאשר הן לא שיתפו פעולה המאבק נכשל. ליצמן אמר שכשהחרדים מוסרים את נפשם והולכים יחד, "אף אחד לא יכול לנו, וכך יהיה גם עם לימודי הליבה".

הן ליצמן והן ישי החמיאו לישראל כץ, הפועל למען החרדים, ואכן שר התחבורה לא החמיץ אף הזדמנות לדבר בשבח הציבור החרדי "שהחזיקו את עם ישראל בגלות, והם הסיבה והכוח להימצאות שלנו כאן, ולעמידה שלנו באופן נסי ופלאי". כץ חזר על תמיכתו בקווי המהדרין, ובמדיניות המספקת לציבור החרדי את "התנאים הנדרשים". בסוגיית בית החולים באשקלון, טען כץ שאילו יהדות התורה היתה יוצאת מהקואליציה, "רמון היה מגיע לביתו הצנוע של ליצמן, ומבטיח לו שחדר המיון יבנה אפילו בעזה".