נוריאל רוביני: לא תהיה תחתית כפולה בכלכלה העולמית

הפרופ' נוריאל רוביני דיבר בכנס של כלכלני מאקרו בצרפת ■ האג"ח של מדינות כמו ארה"ב וגרמניה ישמשו "מקלט בטוח" בחודשים הקרובים, בשל התנודתיות הגבוהה והרמת הפחד בשוקי ההון בעולם

הפרופ' נוריאל רוביני אמר היום (א'), בכנס של כלכלני מאקרו בצרפת, כי אגרות חוב של מדינות חזקות יחסית כמו גרמניה וארה"בימשיכו לשמש כמקלטים בחודשים הקרובים, בעת ששוקי ההון ימשיכו לסבול מתנודתיות גבוהה ורמות הפחד הגבוהות ישפיעו על המסחר.

רוביני צופה כי האמצעים שנוקטות ממשלות באירופה לצמצום הגרעונות הגדולים יביאו לעצירה, ייתכן שמוחלטת, בצמיחת גוש האירו בחצי השני של 2010. המשק האמריקני צפוי להמשיך לצמוח, אולם בקצב של 1.5% בלבד לעומת פוטנציאל של 3%. "זה אמור להספיק כדי למנוע מצב של גלישה נוספת למיתון", אמר.

"השווקים ימשיכו להיות תנודתיים עם כיוון כללי למטה בחודשים הקרובים. התמונה בסך הכל לא נראית טוב. נתוני המאקרו מארה"ב, אירופה, יפן וסין מאכזבים".

לפני כשלושה שבועות אמר רוביני כי "על הממשלות באירופה וה-ECB לפעול: הבנק המרכזי צריך להוריד את הריבית לאפס ולפעול עוד בהרחבה מוניטארית במטרה לצמצם את ההשפעות של הצמצום הפיסקאלי הקשה שנוקטות הממשלות במטרה להיאבק בגרעונות".