האירו התחזק 0.5% ל-4.89 שקלים; השקל נחלש מול הדולר

הדולר עלה 0.055 לשער יציג של 3.888 שקלים ■ דסק המט"ח של הראל פיננסים: "אופציות דולר-שקל מעידות כי השוק אינו צופה תנודתיות בשער הדולר בתקופה הקרובה" ■ מחרתיים יתקבלו החלטות הריבית של הבנק המרכזי הבריטי והבנק המרכזי האירופי

השקל נחלש היום (ג') מול הדולר והאירו כאשר הדולר עלה ב-0.05% לשער יציג של 3.888 שקלים והאירו טיפס 0.51% ל-4.89 שקלים. בעולם רושם הדולר היחלשות מול המטבעות העיקריים - האירו והליש"ט.

שלמה מעוז מציין בסקירתו השבועית כי הריבית תישאר גם בסוף החודש ללא שינוי על 1.5% לאחר שבנק ישראל הותיר אותה ללא שינוי בשבוע שחלף. הריבית לא תעלה על רקע ירידה בקצב הפעילות במשק כפי שבאה לידי ביטוי באינדיקטורים הכלכליים האחרונים, אין כוונה להעלות הריבית השנה ואולי בשנה הקרובה בארה"ב, כך שבנק ישראל לא יוכל להגדיל פער הריבית עם העולם ולהביא לייסוף השקל וירידה בכושר התחרות של ישראל דווקא כאשר העולם עלול להיכנס לירידה בקצב הצמיחה הצפויה; ציפיות האינפלציה של השוק נמצאות בתוך יעד האינפלציה של הממשלה.

בדסק המט"ח של הראל פיננסים מציינים הבוקר כי היעדרו של השוק האמריקני אתמול, לרגל חג העצמאות, הוביל למסחר ללא תנודתיות. במבט קדימה, בתחום האופציות, רואים בהראל המשך של ירידה בסטיות התקן: אופציות דולר-שקל של עד חודש נסחרות בסטייה שבין 8 ל-8.05 ואילו בטווחים הארוכים של עד שנה סטייה של כ-8.2 (שער אמצע שוק). בהראל מציינים כי זהו בהחלט נתון מעניין, אשר מעיד כי השוק אינו צופה תנודתיות בשער הדולר בתקופה הקרובה.

נזכיר כי מחרתיים יתקבלו בשוק החלטות הריבית החודשיות של הבנק המרכזי הבריטי והבנק המרכזי האירופי (ECB), אשר צפויות להישאר ללא שינוי בשיעורי ריבית של 0.5% ו-1%, בהתאמה.

[לאתר המט"ח]