עוד סנקציה: טורקיה ביטלה השתתפות בתמרון ימי עם ישראל

כך מדווח העיתון הטורקי "YENI SAFAK", בכתבה שכותרתה "תגובת הצי לפיראטים" ■ ליברמן בגלי צה"ל: "טורקיה בחרה בדרך לא טובה ואנחנו לא צריכים להתנצל"

העיתון הטורקי "YENI SAFAK" מדווח היום (ג') כי חיל הים הטורקי ביטל השתתפותו בתמרון עם חילות הים של ארה"ב וישראל, כמחאה על אירועי השתלטות צה"ל על המשט לעזה.

תחת הכותרת "תגובת הצי לפיראטים", מדווח העיתון כי "הפעולה הפיראטית נגד האוניה 'מאבי מרמרה' מבודדת את ישראל גם בים", שכן טורקיה ביטלה את השתתפותה בתמרון ימי שנקרא "Reliable Mermaid", אשר נערך באופן קבוע מדי שנה ב-10 השנים האחרונות.

מדובר בסנקציה נוספת שמפעילה טורקיה על ישראל, המשתתפת בתמרון יחד עם ארה"ב. זאת, בתגובה לאירוע המשט, כאשר טורקיה דורשת התנצלות ישראלית ופיצויים למשפחות 9 ההרוגים הטורקים. התמרון המשותף היה אמור להתבצע בחודש אוגוסט.

בתוך כך, שר החוץ אביגדור ליברמן אמר היום בראין לגלי צה"ל, כי טורקיה עוברת שינויים שאינם קשורים לישראל, אולם היא משתמשת בישראל כתירוץ לשינוי מדיניותה.

"זה כמו שנאשים את עצמנו במהפכת האייתולות באיראן בשנות ה-70", אמר ליברמן. "אנחנו לא הסיבה אלא רק התירוץ".

ליברמן אמר כי ישראל התנהלה "בצורה סבירה" מול טורקיה ודחה שוב את בקשתה של טורקיה להתנצל. "טורקיה בחרה בדרך לא טובה ואנחנו לא צריכים להתנצל", אמר ליברמן.