יו"ר ההסתדרות עיני הצמיד שכרו לשרים - אך לא קיצץ בו כמותם

עם כניסתו לתפקיד הוחלט כי שכרו של עיני יוצמד לזה של שרי הממשלה - אך בניגוד אליהם, לא קיצץ בשכרו 5% בשנה שעברה ■ ההסתדרות: "ההצמדה נועדה לסייע בקביעת שכרו הראשוני של היו"ר"

כשעופר עיני נכנס לתפקידו כיו"ר ההסתדרות, הוא ואנשיו שאלו את עצמם כיצד צריכה להיראות משכורתו החודשית של העומד בראש הפירמידה. קודמיו בתפקיד, עמיר פרץ וחיים רמון, קיבלו את משכורתם מהכנסת ולא מההסתדרות, ואילו שכרו של חיים הברפלד המנוח, שקדם לרמון, היה לטענתם גבוה מדי לטעמו של עיני. על כן, האחרון בחר בדרך האמצע - הצמדה לשכר השרים בממשלת ישראל. מכובד, אבל לא בשמים.

ואולם, אף ששכר השרים קוצץ ב-5% בשנת 2009 בשל המשבר הכלכלי, ל"גלובס" נודע כי שכרו של עיני נותר כשהיה. בהסתדרות מסבירים כי שכרו של עיני הוצמד לשכר השרים רק כדי לקבוע באופן ראשוני את שכר היו"ר. דובר הארגון מסר כי רק מוסדות ההסתדרות רשאים לדון בשינוי שכרו.

בהסתדרות מדגישים עוד כי בזמן שכל עובדי המגזר הציבורי ובכירי ההסתדרות נהנו מתוספת שכר של 5%, עיני ויתר מיוזמתו על התוספת. אם בהסתדרות יחליטו לקצץ או להקפיא את שכר העובדים, כך אומרים היום בארגון, עיני יעדכן את שכרו בהתאם. שניים מוותיקי ההסתדרות אמרו היום ל"גלובס" כי מזה שנים היה נוהג שעל פיו שכר בכיריו יינתן על פי דרגת האקדמאים הגבוהה ביותר במגזר הציבורי, ובתוספת מספר אחוזים. לדבריהם, הם אינם זוכרים כי שכר זה היה גבוה יותר משכר של ח"כ או שר.

אחד מהם הסביר ל"גלובס" כי ההצמדה של יו"ר ההסתדרות לשכר הנהוג במגזר הציבורי נועד לכרוך את גורלו בגורלם של אלה, ואילו ההצמדה של עיני לשכר השרים יש בה משום ניכור.