אין עבודה: ירידה במספר המשרות הפנויות בארה"ב בחודש מאי

(עדכון) - לאחר חודשיים של עלייה חדה - הגיע במאי מספר המשרות הפנויות ל-3.2 מיליון לעומת 3.3 מיליון בחודש אפריל ■ הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב התרחב, בניגוד לתחזיות והגיע ל-42.3 מיליארד דולר

ירידה במספר המשרות הפנויות בארה"ב: לאחר חודשיים של עלייה חדה במספר המשרות המוצעות לאמריקאים, בעיקר על רקע התאוששות במגזר הפרטי, נרשמה במאי ירידה בגיוסי העובדים.

מנתוני משרד התעסוקה האמריקאי שפורסמו היום (ג') עולה כי מספר המשרות הפנויות במאי ירד ל-3.2 מיליון לעומת 3.3 משרות פנויות שנרשמו בחודש אפריל. יש לציין כי הנתון שנרשם באפריל היה הגבוה ביותר זה שנה וחצי.

עוד מגלים הנתונים את היחס בין בלתי מועסקים למשרות אשר עמד בחודש מאי על 4.7 מובטלים על כל משרה פנוייה. מדובר בנתון מעודד לעומת שיא של 6.3 מובטלים על כל משרה שנרשם בחודש נובמבר - אך עדיין רחוק מהיחס שנרשם ערב המשבר בסוף 2007, אז התמודדו רק 1.7 עובדים על כל משרה פנוייה.

מוקדם יותר פורסם כי הגירעון המסחרי של ארה"ב לחודש מאי הסתכם ב-42.3 מיליארד דולר, חוב גדול מזה שחזו האנליסטים. התחזיות המוקדמות הצביעו על הצטמצמות בגירעון וחזו כי יסתכם ב-39.3 מיליארד דולר לעומת גירעון של 40.3 מיליארד דולר שנרשם בחודש אפריל. למרות זאת, הנתונים הצביעו דווקא על גידול בגירעון לסכום של 42.3 מיליארד דולר.