ישראלים יתלוננו לאיחוד האירופי נגד הטורקים דרך הפייסבוק

דיפלומטיה בדור ה-3: עמותה ישראלית מקווה לגייס למעלה מ-100 אלף חתימות במחאה על מתקפת ההאקרים הטורקית לצורך עצומה שתוגש לנציבות האיחוד ■ ההצטרפות למחאה: באמצעות הצבעת "Like" ברשת החברתית

גם זו מחאה: תנועת "ישראל שלי" שיזמה את ההפגנה מול שגרירות טורקיה ביום שלאחר המשט לעזה בסוף חודש מאי מתכוונת להגיש בתחילת השבוע הבא קובלנה רשמית למוסדות האיחוד האירופי כנגד "פשעי המחשב" שבוצעו כנגד מטרות וגולשים פרטיים ישראליים על ידי האקרים טורקים, כהגדרתם.

לדברי עורכי הדין של העמותה, עו"ד אריה ליבוביץ' ויוסי גרינשטיין, "מרבית מדינות האיחוד האירופי לצד מדינות דוגמת ארה"ב, קנדה, דרום אפריקה, יפן ועוד, חתמו על אמנה שנועדה לסייע במניעת פשעים כאלו ברשת האינטרנט וחלקן אף חוקקו חקיקה פנימית בתוך המדינות עצמן לצורך מימוש ויישום מטרות האמנה. יישום האמנה עשוי להוביל אף להטלת סנקציות על מערכות האינטרנט של מדינות שונות שלא יבצעו אכיפה משמעותית כנגד פשעים אלו".

בעמותה בחרו בדרך חדשנית לאיסוף חתימות לאמנה - ובמקום לעבור מדלת לדלת או להקים כתובת אינטרנט מה מתבקשים הגולשים להזין את שמם וכן סיסמה, נקראים הגולשים ללחוץ על כפתור ה"Like" בעמוד של עמותת "ישראל שלי" ברשת החברתית פייסבוק.

לאור העובדה כי בסך הכל למעלה מ-100 אלף כתובות דואר אלקטרוני נפרצו או נכללו ברשימות שנפוצו באתרי האקרים טורקיים - מקווים בעמותה למספר דומה של תומכים שיצטרפו לאמנה ברשת החברתית.

בעמותה גם מבקרים את המדינה על שלא קידמה בעצמה את המאבק בפשיעה המקוונת של ההאקרים הטורקים: "חבל שמדינת ישראל לא לקחה את העניין על עצמה, תוך קידום תלונות על פעולת ההאקרים הטורקיים, באמצעות המשטרה, האינטרפול והאיחוד האירופי; על אף שמדובר בפעולות של אנשים פרטיים, מקובלת היום באירופה התפיסה הפרשנית, לפיה המדינה היא שאחראית גם לפעולות אזרחיה ברשת האינטרנט ועליה החובה למנוע מהם ביצוע פשעים במרחב הוירטואלי".

בישראל שלי שוקלים גם פניה עצמאית בנושא זה לאינטרפול ואפילו לארגון ה-OECD, אליו מבקשת טורקיה להתקבל זה זמן.