השלישית במספר: איתוראן קיבלה רישיון למפעיל וירטואלי

החברה הצטרפה לטלקום 365 מקבוצת המשביר לצרכן ולפרי טלקום ■ גיל שרצקי: "הננו נכנסים לפעילות זו משיקולים כלכליים טהורים, ובתקופה הקרובה נבחן את המודל העסקי, מתוך מגמה להצליח בתחום"

חברה שלישית קיבלה רישיון למפעיל סלולרי וירטואלי (MVNO) היום (ד'). איתוראן תקשורת סלולרית מצטרפת לחברות טלקום 365 מקבוצת המשביר לצרכן, ופרי טלקום, שקיבלו בתקופה האחרונה את הרישיונות שלהן.

עם קבלת הרישיון, חברת איתוראן תקשורת סלולארית תוכל להתחיל במשא ומתן עם המפעילים הסלולריים לשם גיבוש הסכם בדבר התנאים ומחיר השימוש ברשתות הקיימות, במגמה להתחיל לספק שירותים במהלך שנת 2011. אם איתוראן לא תצליח להגיע להסכמות עם אחת או יותר מהחברות הקיימות, יקבע שר התקשורת את תנאי השימוש של המפעיל הווירטואלי.

השר משה כחלון הודיע בעבר כי הוא מעדיף שהחברות תגענה להסכמה ביניהן, ללא התערבותו.

"הננו נכנסים לפעילות זו משיקולים כלכליים טהורים, ובתקופה הקרובה נבחן את המודל העסקי, מתוך מגמה להצליח בתחום. אין לנו צל של ספק שלעלות דמי הקישוריות יש מקום מרכזי ביכולתנו להיכנס לתחום ולהצליח בו", אומר גיל שרצקי מנכ"ל איתוראן תקשורת סלולרית.

לאיתוראן ושאר החברות שקיבלו רישיון צפויים חיים לא קלים. כזכור, אתמול התקיימה ישיבה סוערת בוועדת הכלכלה בכנסת שדנה בנושא הקישוריות והמפעילים הווירטואלים. מפעילות הסלולר ניסו לשמור בכל הכוח על ההכנסות הגדולות שלהן. "אין לי התנגדות למפעיל וירטואלי, אולם יש לי התנגדות שהמדינה תתערב בנושא המחירים ביני לאותו מפעיל", אמר עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום. מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר, הגיב באותו נושא, כאשר אמר ש"קביעת המחירים בינינו למפעיל וירטואלי היא משמעותו של משטר טוטליטרי. רק באמצעות הלאמה יכולים להיכנס לכיסי ולקחת לי משהו שקניתי כדין".