לא מחכים להשקה: גם הום-סנטר תמכור את ה-iPad בישראל

(עדכון) - hMobile מבית הום סנטר מצטרפת לבאג ותמכור החל ממחר את מחשב הלוח של אפל ב-3,750-4,850 שקל ■ ב-iDigital, יבואנית אפל הרשמית לישראל, זועמים: "מהלך חסר אחריות צרכנית ממדרגה ראשונה, עם יסוד מוצק של הטעיית הציבור"

לקוחות רבים תכננו לרכוש את ה-iPad, מחשב הלוח של אפל , בנסיעה הקרובה שלהם לחו"ל, במהלך חודש אוגוסט. חברת באג החליטה במהלך יוצא דופן להתחיל למכור בייבוא מקביל את מחשב הלוח בחנויות שלה בארץ וגם בדיוטי פרי ובכך לנסות לתפוס כמה שיותר ישראלים שרצו לקנות את המכשיר בחופשה הקרובה.

אחרי באג, הודיעה hMobile מבית הום סנטר כי תמכור החל ממחר את מחשב הלוח של אפל בסניפיה. המחירים יהיו 3,750 לגרסת ה-16 ג'יגה, 4,250 לגרסת ה-32 ג'יגה ו-4,850 ל-64 ג'יגה. לקוחות שייקנו את המחשב יקבלו במתנה את קונסולת המשחקים MIWI בשווי 300 שקל.

מחירו של ה-iPad ברשת באג לא זול בכלל. למעשה, הוא כפול מהדגם המקביל שנמכר בארה"ב. ה-iPad הכולל התקן WiFi ונפח זיכרון של 16 ג'יגה יעלה בבאג 3,800 שקל. לצורך ההשוואה, הדגם הזה נמכר בארה"ב ב-1,900 שקל (500 דולר).

דגם הכולל 64 ג'יגה זיכרון פנימי יעלה בבאג 4,900 שקל. בחנות של אפל בארה"ב הוא עולה 2,630 שקל (700 דולר). לקוחות שיקנו את ה-iPad יקבלו 250 שקל במתנה לרכישת נרתיק למכשיר ברשת. מלבד זה, באג מציעה עוד מגוון אביזרים למוצר. המחיר היקר בוודאי צפוי להרתיע חלק מהלקוחות, אולם מכיוון שבחברת באג טוענים שהם נותנים אחריות מלאה, האופציה לקנות אותו בישראל יכולה לקסום לרבים.

"האחריות שלנו ל-iPad, היא בדיוק כמו האחריות שאנחנו נותנים לנגני האייפוד שאנחנו מוכרים כבר המון זמן", אומר אמיר מודן, מנהל השיווק של באג. "אנחנו נותנים שירות מצוין ויש לנו מעבדה. אם זה משהו שאי אפשר לתקן, אנחנו מחליפים בחדש".

"המחיר יירד"

מודן מסביר שהמחיר היקר הוא פונקציה של זמן: "אנחנו קונים את המוצר ממפיצים בחו"ל, מכיוון שהמוצר כרגע נמכר רק בחנויות של אפל ולכן היה קשה להשיג את המלאי ושילמנו עליו המון כסף. אנחנו מצפים שהמחיר יירד. בכל מקום מלבד החנות של אפל זה עולה הרבה יותר".

"בגלל באג בדיוטי פרי אנחנו הגוף שקונה הכי אייפודים בארץ. אנחנו שחקן מאוד משמעותי בישראל. בצורה הזו אנחנו מקבלים מחיר יותר טוב ואנחנו נותנים שירות יותר. כל אייפוד שמגיע אלינו למעבדה אנחנו מתקנים אותו תוך יומיים".

מודן מסביר גם שה-iPad שהוא מוכר הוא לא פרוץ ויש לו עדיין אחריות של אפל. אולם הוא לא מבטיח שניתן יהיה לקבל שירות למוצר במדינות אחרות.

המהלך של באג מקדים בשבועות רבים את מכירתו הרשמית של האייפד דרך מפעילות הסלולר וחברת iDigital שתכננו למכור אותו באזור ספטמבר-אוקטובר. באג תתחיל למכור את האייפד אצלה ברשת כבר ביום שישי, או לכל המאוחר בתחילת שבוע הבא.

לדברי מודן יש הרבה התעניינות במוצר אצלם והיו להם כבר רוכשים דרך אתר האינטרנט. "יש לנו מלאי גדול של אייפדים", אומר מודן לכל מי שמודאג שהוא לא יצליח לרכוש אחד כזה.

מודן לא נשמע חושש שנציגות אפל בארץ - iDigital - תתרגז עליו. "הגענו למסקנה שהלקוח הישראלי לא צריך לחכות עד שאפל יחליטו למכור את זה בארץ".

חברת iDigital, נציגת אפל בישראל זועמת על המהלך של באג. "מכירת ה-iPad בחנויות באג ועל ידי יבואנים מקבילים הוא מהלך חסר אחריות צרכנית ממדרגה ראשונה וכי יש בו יסוד מוצק של הטעיית הציבור", מסרו מהחברה.

"יבואנים אלה אינם מגלים לצרכן כי ה-iPad שהוא רוכש אצלם אינו כולל אחריות ושירות תיקונים רשמיים של חברת אפל. זאת ועוד, מכירת ה-iPad ללא לוקאליזציה והתאמה לשפה העברית יפגום משמעותית בחוויית המשתמש. אפל מציעה לכל מי שמעוניין לרכוש את ה-iPad להתאזר בסבלנות עוד כמה שבועות ולרכוש את המוצרים באמצעות נציגת אפל הרשמית בישראל, במחירים אטרקטיביים, עם אחריות מלאה של אפל, שירות תיקונים, תמיכה מקצועית וכמובן התאמה מלאה לעברית".