פורצ'ן: "הדולר לקראת שוק דובי; הכסף החכם בורח מהדולר"

התסריט אותו צופים כעת בפורצ'ן: המשך ההידרדרות של הדולר עד להידרדרות התנאים הכלכליים מחוץ לארה"ב ואז הדולר יתחזק כתוצאה מהריצה לנכסים בטוחים

הדולר נפל אתמול (ו') מול הין והאירו בעקבות פרסום שדו"ח התעסוקה לחודש יולי בארה"ב שהביא עוד בשורות רעות לשוק. נתוני התעסוקה ליולי הצביעו על גריעה של לא פחות מ-131 אלף משרות במשק האמריקני. מדובר במספר גבוה יותר מפי 2 מתחזיות קונצנזוס. "ללא ספק מדובר בדו"ח מאכזב", כתבו כלכלנים ב-Capital Economics בטורונטו.

הדו"ח מעיד על כך שהצמיחה בשוק העבודה אינה יכולה לשמור על אינדקס הדולר ב-80.3 הרמה הנוכחית הנמוכה ב-9% מהשיא של הדולר מלפני חודשיים.

בחודש יוני, כשהדולר הגיע לרמה של 1.18 דולרים כנגד האירו ו-92 ין לדולר, ההתאוששות בארה"ב נראתה מבטיחה ואירופה כגוססת על ערש דווי. ישנם ספקולנטים שחזו כי הדולר בדרך להיסחר בשוויון מול האירו.

אבל אתמול, הדולר התקרב לרמה של 1.33 דולרים כנגד האירו ו-85 ין לדולר, מה שמעמיד אותו סמוך לשפל של 15 שנים כנגד המטבע היפני. מתנגדי המדיניות המרחיבה של יו"ר ה'פד' בן ברננקי, כבר שולפים את הסכינים.

"הכסף החכם בורח במהירות מהדולר האמריקני", אמר פיטר שיף, מבקר ותיק של המדיניות המרחיבה של ה'פד'. "הדפסת טריליוני דולרים כדי לרכוש אג"ח ממשלתיות יפעילו לחץ רציני על ערכו של הדולר".

תחת הכותרת "הדולר בדרך לשוק דובי", כתבו אמש במגזין פורצ'ן כי "הסרט הזה כבר ידוע וראינו אותו כמה פעמים בעבר", ומשרטטים תרחיש לפיו "הירידה של הדולר תהיה כנראה בלתי נמנעת, עד שלפתע התנאים ידרדרו מעבר לים איפשהו וישנו את המומנטום שוב לזכותו של הדולר. אבל לעת עתה, רודפי הביטחון יחפשו אותו רחוק מאוד מן הדולר".