סינרון תובעת את ויורה על הפרת פטנט

דורשת את הפסקת מכירת המכשיר ופיצוי

תחום מכשירי הטיפול האסתטי באמצעות אנרגיות (אור, לייזר, אלקטרומגנטי וכו') הוא עתיר תביעות משפטיות. הפעם נמצאת בעמדת התובעת חברת סינרון, והנתבעים הם הסטארט-אפ הישראלי-אמריקני Viora, שעוסק במכשור רפואי לפתרונות אסתטיים וכן שלושה עובדים לשעבר של סינרון.

לפי טענת סינרון, בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה, הנתבעים הפרו סודות מסחריים וטכנולוגיים של סינרון במוצר ה-Reaction שהיא מוכרת. בהתאם, החברה ביקשה צו מניעה כנגד מכירת מכשיר של Viora וכן פיצויי של 10 מיליון שקל. בית המשפט, בכל אופן, דחה בינתיים את בקשתה של סינרון לקבלת סעד זמני של צו מניעה והדיון עבר למסלול של תביעה רגילה.

הפעם בצד התובע

נושא התביעות על הפרת פטנטים לא חדש מבחינת סינרון, אם כי עד כה היא הייתה בעיקר בצד הנתבע. מעט לאחר הקמת החברה בשנת 2000 הגישה חברת לומניס תביעה כנגדה בגין הפרת זכויות קניין רוחני.

כעת, עברה סינרון לצד השני. אולם, דחיית התביעה הראשונית על-ידי בית המשפט העבירה את המאבק גם לזירת יחסי הציבור. סינרון, מהיותה חברה ציבורית, פרסמה בסוף השבוע ידיעה בנושא שהדגישה את התביעה, אך "שכחה" לספר על הדחיה בידי בית המשפט לפני שבוע.

ויורה, לעומתה, פרסמה על דחיית התביעה והוסיפה ציטוט של המנכ"ל והמייסד, דני ארז, לפיו "החברה מצטערת כי סינרון בחרה להגיש תביעה לא מבוססת, לאחר שכשלה להתחרות בטכנולוגיה העודפת של ויורה". לו סקאפורי, מנכ"ל סינרון, אמר מצידו כי "תביעה זו ממחישה את המחויבות שלנו להגן על הזכויות והטכנולוגיות שלנו".