לא רק אצלנו: "גל החום ברוסיה - החמור ביותר מזה אלף שנים"

על פי נתוני מערכת הבריאות במדינה שיעור מקרי המוות היומי במדינה הוכפל ומגיע ל-700 בני אדם ■ כבר כמעט שלושה שבועות נאבקים כוחות הכיבוי במדינה ביותר מ-500 שריפות בשטח כולל של יותר מאלף קילומטרים רבועים

"גל החום ברוסיה - החמור באלף השנים האחרונות", כך דווח אתר גל"צ על פי נתונים רשמיים של השירות המטאורוגולי הרוסי. למעלה מ-500 שריפות משתוללות ברחבי המדינה, עד כה דווח על 52 הרוגים בשריפות, אבל גם גל החום והאפר נותנים את אותותיהם, כששיעור מקרי המוות היומי במדינה הוכפל. הסיבה, ככל הנראה: מכות חום.

מנהל השירות המטאורולוגי של רוסיה, אלכסנדר פרולוב, הסביר את משמעות הנתונים החדשים: "לא אנחנו ולא אבותינו היינו עדים לעומס חום כבד כל כך מאז הקמת המדינה", אמר, "זהו גל חום שרוסיה במתכונתה הנוכחית לא ידעה כדוגמתו".

על פי נתוני מערכת הבריאות במדינה, כ-700 בני אדם מתים בכל יום ברוסיה - כפול משיעור התמותה הרגיל, שעומד על כ-360 מתים מדי יום, כשעל פי ההערכות, מכות חום הן הגורם העיקרי לעלייה במקרי המוות. בשריפות עצמן, נמסר עד כה על לפחות 52 הרוגים - אולם על פי טענות של מספר גופים, אף מדובר בנתונים מטוייחים שמייפים את המציאות.

כבר כמעט שלושה שבועות נאבקים כוחות הכיבוי במדינה ביותר מחמש מאות שריפות שמשתוללות במדינה, בשטח כולל של יותר מאלף קילומטרים רבועים. בסוף השבוע חששו במוסקבה ממשבר חריף אפילו יותר כאשר אחת השריפות התקרבה למתקן הגרעיני המרוחק כ-350 ק"מ ממוסקבה, אולם לאחר מאמצים רבים, כשבין היתר חיילי הצבא חפרו תעלה באורך שמונה ק"מ מסביב למתקן, נבלמה האש.

בינתיים, השריפות והחום גרמו לענני פיח כבדים בבירה הרוסית, והתושבים יוצאים לרחובות רק לאחר שהם עוטים על עצמם מסיכות מגן. העשן כעת הגיע גם לסנט. פטרסבורג, העיר השנייה בגודלה במדינה.