ירידה ברווחי המונופול נשר של כלל תעשיות ברבעון השני

רווחי החברה, מקבוצת אי.די.בי, הסתכמו בכ-41 מיליון שקל, כשתרומת המגזרים השוטפת קטנה ב-35% ל-73 מיליון שקל ■ דירקטוריון כת"ש אישר חלוקת דיבידנד בסך 120 מיליון שקל

ירידה של 60% ברווחי הרבעון השני לעומת התקופה המקבילה אשתקד - זוהי השורה התחתונה של דו"חות כלל תעשיות (כת"ש). רווחי החברה, מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, הסתכמו בכ-41 מיליון שקל, כשתרומת המגזרים השוטפת קטנה ב-35% ל-73 מיליון שקל. במחצית הראשונה השנה רשמה כלל תעשיות רווח של 126 מיליון שקל, ירידה של 41% בהשוואה למחצית המקבילה.

החברה מסבירה את הירידה ברווחיות בעיקר בהפסדי החברה הבת כלל ביוטכנולוגיה, עקב קיטון ברווח ממימוש נכסים וגידול בחלק החברה בהפסדי החברות המוחזקות בסך 8.1 מיליון שקל. דירקטוריון כת"ש אישר חלוקת דיבידנד בסך 120 מיליון שקל לבעלי המניות שלה.

החזקותיה העיקריות של כת"ש הן משאב, המחזיקה במונופול ייצור המלט נשר ובחברת הלוגיסטיקה תעבורה, וכן שורה של חברות ציבוריות.

הבשורה האמיתית בדו"חות כת"ש היא החשיפה לתוצאותיהן של חברות פרטיות המוחזקות על ידה, ובעיקר נשר, שדיווחה ברבעון על עלייה של כ-1% בהכנסות ל-402 מיליון שקל.

צמיחה זו הושגה הודות לגידול בכמויות המלט ששווקו לשוק המקומי ולרשות הפלסטינאית. יחד עם זאת, רשמה נשר קיטון של 28% ברווח הנקי, ל-76 מיליון שקל, בשל מעבר להוצאות מימון כתוצאה מהעליות בשוקי ההון בשנה החולפת, וכן מעלייה בעלויות הייצור. במחצית נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות לסך של 779 מיליון שקל, והרווח קטן ב-12% ל-134 מיליון שקל.

גם הרווח של תעבורה נשחק

חברה נוספת בפורטפוליו היא תעבורה, בה מחזיקה כת"ש בשותפות עם משפחת לבנת (מבעלי השליטה באי.די.בי). תעבורה מחזיקה בין היתר בממן מסופי מטען ועוסקת בשירותי הובלה, תשתיות ולוגיסטיקה. החברה סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 531 מיליון שקל, צמיחה של 4%, ורווח של 15 מיליון שקל, המהווה ירידה של 75% לעומת הרבעון המקביל. הירידה מוסברת ברווח חד פעמי אותו רשמה ברבעון המקביל אשתקד, בעקבות מעבר למתחם חלופי. את המחצית הראשונה של 2010 סיימה תעבורה עם הכנסות של 1.07 מיליארד שקל, גידול של 5%, ואילו הרווח הסתכם במחצית ב-42 מיליון שקל בלבד.

עוד חברה בפורטפוליו של אי.די.בי, כור, הודיעה היום כי דירקטוריון החברה אישר לאחרונה מסגרת השקעה של עד 120 מיליון דולר במניות חברת התרופות סנופי-אבנטיס, שבסיסה בצרפת. נכון להיום, עומדת ההשקעה של כור בחברה על כ-75 מיליון דולר.

22
 22