מאחורי הגב: נטוויז'ן ו-HOT במו"מ להוזלת חיבור לרשת

מטרת המו"מ היא להביא להוזלת העלויות שמשולמות ל-HOT עבור השימוש בתשתית האינטרנט שלה ■ בזק הסכימה לכך שהמחיר יהיה נמוך יותר ככל שהיקף השימוש יגבר

ההסכם בין בזק ו-013 נטוויז'ן לגבי התשלום שתשלם נטוויז'ן עבור השימוש ברשת בזק ישפיע על ההסכמים של כל ספקיות האינטרנט גם מול HOT.

ל"גלובס" נודע כי נטוויז'ן נמצאת במשא-ומתן עם HOT, שמטרתו להביא להוזלת העלויות שמשולמות ל-HOT עבור השימוש בתשתית שלה. אך בניגוד לסאגה שהתרחשה בין בזק לנטוויז'ן - משרד התקשורת נדרש להתערב, ונטוויז'ן הוציעה הודעה חד-צדדית כי היא מפסיקה לשלם לבזק על-פי ההסכם הישן בין החברות - המשא-ומתן עם HOT, לפי החברות, מתקדם וייסגר בקרוב באווירה טובה.

ההסכם של נטוויז'ן ובזק אמור להביא את 012 סמייל ובזק בינלאומי לכך שהן ישלמו מחירים דומים לבזק עבור השימוש ברשת שלה. ואולם שתי החברות טרם הגיעו לסיכום כזה, אך בכל מקרה בזק חייבת לעבוד לפי מבנה תעריפים שהוא שווה לכולם.

לפי היקף הצריכה

ספקיות האינטרנט משלמות לבזק על בסיס היקף התעבורה שהיא משלמת להן, בחישוב מחיר לגיגה. עם זאת, בעקבות המעבר לרשתות החדשות בבזק וב-HOT, היקף הצריכה עלה משמעותית, והספקיות נאלצו להמשיך לשלם לבזק על בסיס הסכמים ישנים.

בזק חלקה על המספרים שהציגה נטוויז'ן וטענה כי הצריכה גדלה בשיעור מתון יותר. בסופו של דבר בזק הסכימה לכך שהמחיר יהיה נמוך יותר ככל שהיקף השימוש יגבר.