שמח בחממה סחר: מכוניות נמכרו למקורבים ב-31% הנחה

החברה: ההפחתות בוצעו כיוון שהרכבים שימשו את החברה וחלקם עברו תאונות דרכים

אימפריית הסחר בפיצוחים של משפחת חממה, חברת חממה סחר , "עלתה על הכוונת" של רשות ני"ע. בעבר קבעה הרשות שהלוואה של 300 אלף שקל הוענקה לקרוב משפחה בניגוד לחוק. כעת היא טוענת שהסכמים שביצעה חממה סחר עם בעלי השליטה, להארכת הסכם שכירות של מחסן לוגיסטי ולמכירת כלי רכב של החברה, נעשו בניגוד לנהלים.

יש לציין כי מבדיקת "גלובס", שנערכה בחודש יוני, עלה כי חממה סחר מעסיקה רבים מבני משפחת חממה בשכר גבוה וכן קושרת עימם עסקאות בעלי עניין למכביר. עלות ההעסקה המצרפית של בני משפחת חממה בחברה עומדת על כ-5.2 מיליון שקל בשנה (עלות של כ-430 אלף שקל בחודש).

בפרשה הנוכחית טוענת החברה להגנתה שהארכת הסכם שכירות של מחסן לוגיסטי ממשפחת חממה בשטח של 13 אלף מ"ר, נעשה בתנאי שוק או אפילו בתנאים עדיפים על תנאי השוק וכי אם לא הייתה מאריכה את חוזה השכירות, היה עליה לאתר מחסן לוגיסטי חלופי. כיוון שהעסקה לא אושרה כדין, בכוונת החברה לפעול לאשרורה.

לגבי מכירת כלי רכב של החברה לקרובי משפחה במחירים נמוכים ב-18% עד 31% ממחיר המחירון, מסבירה החברה שההפחתות בוצעו כיוון שהרכבים שימשו אותה וחלקם עברו תאונת דרכים. גם כאן מציינת החברה שהעסקאות בוצעו בתנאי שוק בהתאם למחירון לוי יצחק למכוניות שכאלה.

חממה סחר עונה להגדרה "חברה משפחתית". מאיר חממה (76), שמחזיק ב-32.5% מהחברה, משמש בתפקיד נשיא ויו"ר החברה. אחיינו אליהו (63), שמחזיק ב-33.9% מהחברה, הוא המנכ"ל. יוסף חממה, אחיו של הנשיא והיו"ר, משמש כמנהל לוגיסטיקה ומחזיק ב-7.2% מהחברה. שני בני משפחה נוספים - עידו חממה (33), בנו של אליהו חממה; ואורי קום, חתנו של מאיר חממה - מחזיקים ביחד בכ-1% נוסף מהחברה.

השליטה האבסולוטית של המשפחה בדירקטוריון, באה כאמור לידי ביטוי בעלות שכר גבוהה לבני המשפחה, ביחס לרווחיות החברה. אליהו חממה משך ב-2009 שכר של 102 אלף שקל בחודש. מאיר חממה השתכר 75 אלף שקל בחודש; יוסף חממה קיבל 52 אלף שקל בחודש; עידו חממה, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה, זכה ל-39 אלף שקל בחודש וישנם בני משפחה נוספים שמועסקים בשכר גבוה. כל זאת בשעה שהחברה סיימה את 2009 בהפסד של 362 אלף שקל. את הרבעון הראשון של 2010 היא סיימה ברווח זניח ביחס להכנסות - של 2.7 מיליון שקל.