מחפשים מניות חמות מעבר לים? קבלו 3 המלצות שוות במיוחד

אוהדי גישת השקעות הערך שמעוניינים בפיזור גלובלי יכולים למצוא אינספור הזדמנויות השקעה בשווקים הגלובליים ■ השלוש שמוצגות בפניכם כאן מומלצות במיוחד

Yum! Brands (סימול: YUM)

ממליץ: אופיר נבות, מנהל השקעות שווקים בינ"ל ברמקו

YUM היא מהשחקניות הגדולות בעולם בתחום רשתות המזון המהיר עם מותגים כמו פיצה האט, טאקו בל וקנטאקי פרייד צ'יקן. לחברה 37,214 סניפים בכל העולם, כאשר 72% מהמסעדות נמצאות במודל זכיינות ו-28% בבעלות החברה.

לחברה התפלגות הכנסות המאפשרת לה מצד אחד לנצל את מגמת הגידול בצריכת מזון מהיר בזמנים של האטה כלכלית בשווקים מערביים, ומצד שני להיות שותפה לשיעורי הצמיחה הגבוהים של מותגיה בשווקים המתפתחים, נוכח הביקוש שם לרשתות מזון מהיר.

38% מהכנסות של החברה מגיעים מהשוק האמריקני, 34% מהשוק הסיני ו-28% מחשיפה בינלאומית אחרת. החברה מציגה שיעורי צמיחה שנתיים ועקביים של כ-15% ברווחיות, ומכפיל רווח חזוי ל-2010 של 15.7.

המכפיל המקובל בסקטור המזון עומד על 18.5, כך ש-YUM נראית מניית ערך אמיתית למשקיע המעוניין להיחשף למותג בינלאומי שירוויח מחדירה מהירה לשווקים המתפתחים, אך משתייך לסקטור דפנסיבי (בטא של 0.86) ואינו סובל מתנודתיות יתר.

VALE (סימול: VALE)

ממליץ: עומר ברוך, מנהל השקעות ראשי בפריקו

חברת וייל הברזילאית עוסקת בתחומי הכרייה בברזיל וברחבי העולם, והיא השנייה בגודלה במונחי שווי שוק בעולם. בין מוצריה נכללים ברזל, נחושת, אלומיניום ומתכות יקרות ומינרלים שונים.

בנוסף, החברה מפעילה רשת רחבה של אמצעי העברות לוגיסטיות הכוללת מסילות רכבת, טרמינלים ונמלים. בעזרת מסילות הרכבת מועברים כ-16% מכלל הסחורה בברזיל הכוללת מתכות (מוצרי גלם ומוצרים מוגמרים), מוצרים חקלאים, דלקים, מוצרי בנייה ועוד.

לאור העובדה שבשנים הקרובות צפויים להתקיים בברזיל אירועי ספורט גדולים, אירוח המשחקים האולימפיים והמונדיאל, הממשלה המקומית צפויה להשקיע סכומי עתק בשיפור תשתיות התחבורה בברזיל. וייל כחברה המקומית צפויה ליטול נתח משמעותי הן בבניית והפעלת מסילות רכבת והן בהזמנות ממוצריה.

וייל נסחרת לפי שווי של כ-152 מיליארד דולר ובדו"חותיה לרבעון השני הציגה שיפור משמעותי בתוצאות, כולל רווח רבעוני של 3.7 מיליארד דולר. לאור ציפייה להמשך שיעורי הצמיחה הגבוהים בסין ותהליך העיור המהיר החברה צפויה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים גם ברבעונים הקרובים.

הנהלת החברה נוקטת אסטרטגיה של רכישות על מנת להגדיל נתחי שוק ולגוון את מקורות ההכנסה, ובחודשים האחרונים היא ביצעה רכישות של חברות כרייה המתמחות בנחושת.

גולדמן זאקס (GS)

ממליץ: אורי ויסבורד, ראש מחלקת מחקר בקמליה

גולדמן זאקס הוא אחד מבנקי ההשקעות הגדולים והוותיקים בעולם. הבנק הצליח לשרוד את המשבר הפיננסי ללא הזרמה משמעותית מצד ממשלת ארה"ב (למעט מכירת אג"ח מגובות במסגרת תוכנית TARP), ולפיכך הממשלה אינה נמנית על בעלי המניות של הבנק (בניגוד למצב בסיטיגרופ), ולא צפוי לחץ על מחיר המניה בעקבות מכירה של החזקות הממשלה.

הבנק אמנם יושפע לרעה מהרגולציה הפיננסית החדשה, אך לטענת הנהלתו הפגיעה בתוצאות לא תהיה משמעותית, והשינויים יכולים להגדיל את נפחי המסחר בחוזים ובמוצרים פיננסיים מורכבים (כתוצאה מהגדלת השקיפות).

במצגת שנערכה לאחרונה הציגה ההנהלה מספר נתונים לפיהם הידוק הרגולציה דווקא הביא לגידול בנפחי המסחר באופן שקיזז את הפגיעה מעצם הרגולציה. הנהלת הבנק גם מעריכה כי מערכות המסחר שלו גמישות ומקנות לו יתרון מול המתחרים.

מבחינת תמחור, הבנק נסחר כעת לפי מכפיל של 1.2 על ההון העצמי שלו, לעומת 0.54 בעת המשבר הפיננסי ובהשוואה למכפיל הון היסטורי ממוצע (ל-10 שנים) של 2.1.