אפס פיקוח

כך הפך יד2 לזירה פרועה להטרדות טלפוניות

זהו סיפורה של אישה נורמטיבית, שהתעוררה בוקר אחד וגילתה שהיא פרסמה בלוח הנדל"ן של אתר יד 2 דירה להשכרה בתל-אביב במחיר מאוד אטרקטיבי. כמה אטרקטיבי? הטלפון לא הפסיק לצלצל, והיא, נואשת, עסקה כל היום בנפנוף מתעניינים.

כשגלשה באתר יד 2 נדהמה לגלות כי מספר הטלפון שלה מופיע בפרטי מודעת הנכס להשכרה. כנראה, כך הבינה, מישהו שהיא עצבנה החליט לנקום בה בדרך יצירתית. התחנה הבאה היתה הגשת תלונה במשטרה, שספק אם מישהו יחקור.

מעשי קונדס אינם אדישים להתפתחות הטכנולוגית. אם פעם גולת הכותרת היתה לשלוח לשכן פיצה כנקמה מלוחה - היום גם הרשת המקוונת מגוייסת להטרדות וליד 2, מתברר, יש פוטנציאל נאה מבחינת המטרידים.

על-פי נתוני החברה, מדי חודש גולשים באתר 2 מיליון גולשים. כל אחד מהם יכול לפרסם מודעה ובה מספר טלפון שאינו שלו, ולשגר עשרות מטרידים טלפוניים - ועוד בחינם. הפרטים המוזנים באתר אינם עוברים תהליך אימות, ולא שחסרות אופציות. אפשר לאמת את המספר ב-SMS. זה ייקח שנייה.

ניסינו גם אנחנו. פרסמנו שתי מודעות, האחת בלוח יד שנייה והשנייה בלוח הנדל"ן. בשתיהן ציינו מספרי טלפון אקראיים ושמו של איש קשר פרי דמיוננו הקודח. אם מישהו מהקוראים ראה בלוח הנדל"ן דירת 2.5 חדרים בשכונה צפונית בתל-אביב במחיר מצחיק - אנחנו מצטערים לאכזב.

מיותר לציין כי מחקנו את פרטי המודעות בטרם הוטרדו אותם אנשים שמסתתרים מאחורי מספרי הטלפון האקראיים, אך מדהים לגלות כמה קל להוציא אדם משלוותו: כמה קליקים על העכבר והרבה כוונות רעות - זה כל מה שנדרש.

תגובת יד 2: "באתר פועל מוקד שירות לקוחות 24 שעות. כל פנייה המגיעה למוקד שירות הלקוחות של האתר מטופלת באופן מיידי על-ידי צוות מוקדנים מיומן".