לידיעת דרהי ומימן: מכרז למפעיל סלולרי - ב-15 בספטמבר

משרד התקשורת החליט להקדים את המכרז עקב הפרסום הקרוב של תעריפי הקישוריות המוזלים

מכרז התדרים למפעיל סלולרי נוסף לא יעוכב ויפורסם ב-15 בספטמבר. זאת על אף שהשימוע בנושא הנדידה הפנים ארצית לא יסתיים עד אז. כך החליט שר התקשורת, משה כחלון. במשרד העריכו שיהיה קושי לפרסם את המכרז מבלי שנושא הנדידה יעוגן תחילה, אך בשל כך שתעריפי הקישוריות בסלולר יתפרסמו בימים הקרובים הוחלט שניתן להוציא את המכרז גם מבלי להמתין לסיום השימוע, והמתמודדים מצדם יידעו על כך מראש.

מירס הודיעה על כוונתה להתמודד במכרז בצורה פורמלית והיא רק ממתינה לפרסומו. עם זאת החברה הבהירה שגיבוי של משרד התקשורת לנושא הנדידה הפנים ארצית הוא קריטי עבורה, שכן היא חייבת לקנות שירותים מהמפעילים הקיימים בשל היעדר כמות מספקת של אנטנות.

המחיר שתצטרך לשלם מירס למפעילים הקיימים על מנת "שישכירו" לה שימוש באנטנות (נדידה פנים ארצית) שלהם נגזר מתעריפי הקישוריות. כיוון שתעריף זה יפורסם רשמית היום (ה') או ביום ראשון, הרי שניתן לפרסם את מכרז התדרים מבלי לסיים את השימוע בנושא הנדידה.

המכרז למפעיל סלולרי נוסף הוא בעיני כחלון הזדמנות חד פעמית להביא להגברת התחרות בשוק הסלולר בצורה הכי אפקטיבית. מכאן נובעת החלטתו לקדם את המכרז השנה ולא להמתין לשנה הבאה כפי שתכננו במשרד. מירס ממתינה לתדרים כבר הרבה זמן והיא מסתמנת כמועמדת הבכירה לזכות באחת משתי רצועות התדרים שיוצעו.

מתמודדת שנייה עשויה להיות חברת 012 סמייל של יוסי מימן, ששוקלת להתמודד במכרז וללכת להשקעה כבדה בהקמת רשת. סמייל הגישה בשבוע שעבר בקשה לקבלת רישיון למפעיל סלולרי וירטואלי (MVNO) אך היא עשתה זאת בעיקר מטעמים טקטיים ומאינטרסים אחרים שיש לחברה.