קומברס לא הצליחה למכור המגרשים ברעננה; תפתח התמחרות

החברה תפתח את המכרז להליך של התמחרות בשבוע הבא, עם צפי להכרזה על הזוכה בסוף החודש

אמנם המכרז שפרסמה חברת התוכנה הבינלאומית קומברס למכירת קרקעותיה ברעננה נסגר אתמול (ד') אחר הצהריים, אבל זוכה כלשהו לא נבחר. במקום זאת, נודע ל"גלובס", תפתח החברה את המכרז להליך של התמחרות בשבוע הבא, עם צפי להכרזה על הזוכה בסוף החודש.

כזכור, החברה בניהולו של אנדרה דהן פרסמה מכרז למכירת שני המגרשים בבעלותה, בשטח של 55 דונם ברחוב דולב בקרית אתגרים שבאזור התעשייה רעננה צפון, בתחילת החודש שעבר. לפי הערכות בענף הנדל"ן, שוויים הכולל של המגרשים הוא כ-124-135 מיליון שקל, על אף שישנן הערכות שמצביעות גם על שווי של 150 מיליון שקל.

קומברס, הנסחרת ברשימת ה"פינק שיטס" מעבר לדלפק בארה"ב, היא ספקית עולמית של תוכנות ומערכות שמאפשרות לספק שירותי תקשורת מולטימדיה משופרת על בסיס רשתות. מכירת המתחם באה על רקע הצורך של החברה במזומנים: בחודש שעבר פרסמה קומברס כי היא מתכננת פיטורי עובדים ומכירת נכסים לצמצום ההוצאות התפעוליות שלה וזאת לאחר שמיליארד וחצי דולר התפוגגו מקופת החברה בארבע השנים האחרונות. קדמה להודעה זו אי הצלחתה של החברה לספק עד היום דו"חות מתוקנים לרשות לניירות ערך בארה"ב בעקבות פרשת התארוך לאחור (בקדייטינג) של מועד הענקת האופציות לעובדים.

הקשיים והפיטורים

בינתיים שכרה החברה את שירותיו של בנק גולדמן זאקס לצורך העמדת נכסיה למימוש והכריזה על כוונותיה לערוך תוכנית קיצוצים בשני שלבים, כשבשלב הראשון היא תחתוך כ-45 מיליון דולר בהוצאות התפעול עד סוף 2010 ובתוך כך תפטר כ-500 עובדים ברחבי העולם, רבים מהם בישראל. בשלב השני תבנה החברה את ארגונה מחדש על מנת לחסוך סכום זהה תוך שנה עד שנה וחצי.

שני המגרשים ברעננה, בהם מחזיקה קומברס ב-10 השנים האחרונות, הם בשטח של 39.3 ו-15.3 דונם. בעבר תכננה החברה להקים במגרשים אלה את קמפוס קומברס ברעננה, אך הרעיון לא יצא אל הפועל כשהחברה החליטה ב-2008 שלא לצאת לבנייה. את המגרשים מוכרת קומברס במצבם הקיים. לפי התוכניות המאושרות שחלות על המגרשים ניתן יהיה להקים בהם כ-90 אלף מ"ר בנוי של משרדים והיי-טק. באזור זה רוב הנכסים הם בגובה של עד חמש קומות. ייתכן שהרוכש יוכל להגיע להסכמות עם עיריית רעננה ולהקים במתחם גם שטחי מסחר. ‏

ל"גלובס" נודע כי למכרז הוגשו כ-15 הצעות. חברת פאנגאיה נדל"ן הציבורית, בשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, דיווחה הבוקר לבורסה כי החברה בת בבעלותה, פאנגאיה ישראל, נמנית עם מגישי ההצעות, אך לא חשפה מהו סכום ההצעה. על כל פנים, ל"גלובס" נודע כי בשבוע הבא יחל הליך התמחרות בו תוכל קומברס למקסם את מימוש הקרקע.

מקומברס נמסר בתגובה: "מדובר במכרז סגור שמעורר עניין רב. תהליך המכרז נמשך כמתוכן".