פייסבוק הכריעה את החרדים? ישי בעקבות העצומה הפופולרית: "שוקלים להחיל שעון החורף רק עד כיפור"

שר הפנים: "זה לא עניין של עצומות וזה לא עניין של דתיים-חילוניים - אלא עניין של כולם, הדתיים אוהבים את שעון הקיץ לא פחות" ■ מקורביו לאחר הפירסום: "לא יהיה כל שינוי"

הלחץ הציבורי המקוון עשה את שלו וגרם לשר הפנים אלי ישי לשחרר הבוקר הצהרה מחייבת בישיבת הממשלה השבועית בירושלים, על פיה משרדו יבחן את האפשרות להשיב את שעון הקיץ מיד לאחר יום הכיפורים למשך יתרת הזמן שבין תאריך זה לבין מועד החלפת השעון ביתר העולם.

"אני אוהב את שעון הקיץ יותר מכולם, עלו כל מיני רעיונות להפעיל את שעון החורף רק עד יום כיפור עצמו והימים הנוראים - אבל זה טעון בדיקה", אמר ישי בישיבה כשהוא מעלה את האפשרות להזיז פעם נוספת את השעון לאחר הצום. "הכל אפשר לשנות, זה לא עניין של עצומות וזה לא עניין של דתיים-חילוניים - אלא עניין של כולם, הדתיים אוהבים את שעון הקיץ לא פחות".

ישי ציין בדיון כי המעבר לשעון חורף מתבצע על פי חוק שעבר בכנסת, ואשר היו חתומים עליו גם חברי הכנסת חיים (ג'ומס) אורון (מרצ) ודוד אזולאי (ש"ס). "אם יש מי שמבקש להציג בפניי הסכמות חדשות - אני מוכן לשמוע", אמר ישי, ולאחר הפרסומים בתקשורת הבהיר כי אם תהיה הסכמה על כך, הדבר עשוי לקרות כבר השנה - ללא חקיקה. אשר לחקיקה קבועה, זו לא תקרה השנה. "שעון חורף בימים הנוראיים, ביום כיפור ובצום חשוב לרוב עם ישראל, לנשים הרות, לילדים ולקשישים שצמים", הוסיף שר הפנים.

עם זאת, לאחר פירסום דבריו - הבהירו מקורבי ישי בשיחות סגורות כי לא מדובר ביוזמה ברת ביצוע וכי לא צפוי שינוי במדיניות הזזת השעון בישראל: "לא מדובר על פיתרון ישים ואין יכולת אמיתית להוביל מהלך ביצועי שיעגן שינוי קבוע בהזזת השעון".

כידוע, מוזז השעון במדינות אירופה ובמרבית מדינות העולם ב-31 לאוקטובר ואילו בארה"ב מוזז השעון ב-7 בנובמבר. בישראל, לעומת זאת, כחלק ממהלך חוקי ביוזמת החרדים שעודכן לפני כ-5 שנים, מוזז השעון בסוף השבוע האחרון שלפני יום הכיפורים - על אף הנזק המוסב למשק, שנאמד על פי הערכות התעשיינים בעשרות מיליוני שקלים מדי שנה.

בשבוע שעבר הפיץ יזם ההיי-טק שמעון אקהויז עצומה ברשת שקראה לציבור להתעלם מהזזת שעון הקיץ. על-פי אקהויז, הסיבה היחידה לאכיפת שעון החורף על-ידי ממשלת ישראל היא לקצר כביכול את זמן הצום של מה שהוא מכנה "המיעוט החרדי" ביום כיפור. עד כה נאספו יותר מ-96 אלף חתימות על העצומה האמורה.

דעה: יפה השעה לחלמאות