כלכלני בנק לאומי: "הסנטימנט בשווקים יורע לפני שישתפר"

עם זאת, הכלכלה האמריקנית נמצאת במסלול האטה בתהליך ההתאוששות ואיננו עומדים בפני שלב נוסף של מיתון בכלכלה העולמית ולפיכך מחירי המניות נמוכים באופן יחסי

בחודשים האחרונים נמצא השוק במצב בו נתונים כלכליים המעידים על האטה בקצב הגידול בכלכלה מביאים לירידות שערים חדות ואילו נתונים טובים או רווחי חברות טובים מן הצפוי מביאים לעליות שערים חדות לא פחות.

בסקירה השבועית על השווקים הבינלאומיים צופים כלכלני בנק לאומי כי רצף נתוני המאקרו שימשיך לזרום בחודשים הקרובים לא יהיה חד משמעי ולכן ימשיך לספק טיעונים גם למשקיעים הדוביים וגם לשוורים. נכון להיום, ועל אף שבשבוע האחרון הוקל מעט הלחץ על ה-FED, ישנם משקיעים לא מעטים הצופים תרחיש קיצוני של חזרה למיתון וסביר כי אלו יצפו להמשך המחויבות ואף פעילות אקטיבית מצד הממשל והבנק המרכזי לתמיכה בכלכלה.

יחד עם זאת, אומרים בלאומי, "נראה כי חלק מחברי הבנק המרכזי ורוב הפוליטיקאים בוושינגטון מעדיפים לפי שעה שלא לספק זריקת מרץ נוספת לכלכלה, אם בשל חששות מהתפרצות אינפלציונית ואם בעקבות חשש כי קהל הבוחרים לא יעריך שימוש נוסף בכספי המיסים לחילוץ בנקים וחברות גדולות".

סביר להניח כי בכדי לשכנע את ציבור הבוחרים שדרושה התערבות ממשלתית נוספת יהיה צריך המצב להמשיך ולהידרדר. לפיכך, "מכיוון שלפי שעה נראה כי הפוטנציאל להתערבות נוספת בטווח הקצר בכלכלה אינו גבוה, אנו עדיין מאמינים כי הסנטימנט בשווקים ילך ויורע לפני שישתפר".

בלאומי ממשיכים להחזיק בדעה כי הכלכלה האמריקנית נמצאת במסלול האטה בתהליך ההתאוששות ואיננו עומדים בפני שלב נוסף של מיתון בכלכלה העולמית ולפיכך מעריכים כי מחירי המניות נמוכים באופן יחסי. עם זאת, "אנו צופים כי התנודתיות תמשיך בטווח הנראה לעין. אנו ממשיכים להמליץ למשקיעים אוהבי הסיכון להמשיך ולחפש נכסים במחירי הזדמנות אך לקחת בחשבון שטווח ההשקעה צריך להיות ארוך. במקביל, אנו ממשיכים להחזיק בדעתנו כי משקיעים החוששים להפסיד את כספם בטווח הקצר עדיף שיתרחקו מן הזירה בזמן זה".

בנוגע לשוק המטבעות העולמי מציינים בלאומי כי במהלך שנת 2010, התחזקות הדולר האמריקני עשויה עדיין להיתמך בגורמים הבאים: הערכת החסר של הדולר על פי שוויון כוח הקנייה הנאמד כרגע בלמעלה מ- 10% מול האירו, היותו מטבע מקלט בעיתות אי ודאות ותחזיות לנתוני מאקרו עדיפים על רקע המדיניות הפיסקאלית המרסנת שתונהג באירופה.