המימוש בפתח? יתרות השורט ברציו זינקו בשבוע החולף ב-145% ל-13 מ' ש'

יתרות החסר זינקו בזמן שרציו זינקה בכ-30% במחזורי ענק ■ מה גרם לירידה ביתרות השורט של טאואר בניגוד למגמה? ■ ומה קרה ליתרות השורט בגבעות?

שבוע המסחר החולף שהסתיים בעליות שערים חדות בבורסה של ת"א, אשר רחוקה כעת בכ-5% משיאה, הביא רבים מהסוחרים לנקוט במהלכים הגנתיים ולהגדיל את יתרות השורט שלהם על מניות רבות. בבדיקה השוואתית של דו"ח המכירות בחסר שפירסמה היום (ב') הבורסה, עולה כי בשבוע שהסתיים ב-2 בספטמבר חלה עלייה של כ-11% בסך יתרות השורט של מניות מדד המעו"ף שהסתכמו ב-364.55 מיליון שקל לעומת יתרות השורט בשבוע שהסתיים ב-26 באוגוסט.

את היקף יתרות השורט הגדול ביותר במדד המוביל בת"א שוב הובילה חברת פרטנר ובשבוע בו החליט שר התקשורת, כחלון להפחית בשיעור של כ-73% את דמי הקישוריות, זינקו יתרות השורט על מניה זו בשיעור של 24.5% והסתכמו ב-94.6 מיליון שקל, המהוות כ-26% מסך יתרות השורט במעו"ף.

בטבע , המניה הגדולה ביותר בבורסה של ת"א אשר נחשבת למניה הגנתית, חלה קפיצה בשיעור של 41% ביתרות השורט, אשר הסתכמו בסוף השבוע החולף ב-17.1 מיליון שקל.

אין ספק שהכוכבת של השבוע החולף - רציו , אשר זינקה בשוק ב-32% במחזורי ענק של מאות מיליוני שקלים, בלטה באופן חריג גם בדו"ח יתרות החסר כאשר אלו זינקו ב-145% והסתכמו בשבוע האחרון בכ-13 מיליון שקל לעומת 5.3 מיליון שקל. זאת לאחר שהנייר זינק לשער של 44 אג' לעומת שער של 34 אג' בשבוע הקודם בממוצע. אולם, האם המהלך של הסוחרים, אשר הקפיצו את היקף יתרות השורט שלהם על יחידות ההשתתפות של חברת חיפושי הנפט והגז המחזיקה בזכויות במבנה "לוויתן", בשיעור כה חד מאותתות על סופו הקרב של הראלי האדיר שהקפיץ את החברה במהלך השנה האחרונה ביותר מ-600%?

נציין כי היום כבר בלטה רציו במימושים, שפתחה את המסחר במחיר בסיס של 49.3 אגורות, וירדה בסיום בכ-5.7% ל-46.5 אג', אולם גם במחיר הזה השורטיסטים בה מהשבוע הקודם, עדיין רושמים הפסד.

נציין כי העליות ברציו נשענו עלדיווחי השותפות ב"לוויתן" ב-29 באוגוסט לפיהם ישנם סיכויים למציאת מאגרים בהיקף השווה ל-4.2 מיליארד חביות נפט במבנים העמוקים הנמצאים מתחת למבנה הגז הטבעי ב"לוויתן".

עוד נתון מעניין בדו"ח קשור למניית טאואר , אשר התנהגה בניגוד למגמת העלייה בהיקפי השורט ובה נרשמה בשבוע האחרון ירידה של כ-19% בשיעור יתרות השורט שהסתכמו ב-65.3 מיליון שקל לעומת שורטים בהיקף של 80 מיליון שקל בשבוע הקודם. נזכיר כי בשבוע האחרון הודיעה החברה על הסדר חובותיה מול הבנקים ועל סיום הקצאות המניות לקרן יורקוויל. נציין כי שערה הממוצע של המניה נפל בשבוע האחרון ל-512 אג' לעומת 545 אג' בשבוע הקודם, ירידה של כ-6% ונראה כי חלק מהמוכרים בחסר ניצלו את הנפילה למימוש הפוזיציות.

חביבת הקהל בשבועות הקודמים, גבעות הוסיפה בשבוע האחרון לרכז עניין, כאשר יתרות השורט בה טיפסו בשיעור של 32% לעומת השבוע הקודם והסתכמו ב-18.6 מיליון שקל, זאת לאחר שבהשוואה של השבוע הקודם לו דווקא נפלו יתרות השורט בה בכ-45%.