מה שה-iPhone והבלקברי יכולים לעשות: מנכ"ל נוקיה פוטר

יזכה למצנח זהב של כ-5.3 מיליון אירו ■ מחליפו: ראש החטיבה העסקית במיקרוסופט

המלחמה הקשה בין יצרניות הטלפונים הסלולריים הכריעה היום (ו') את מנכ"ל נוקיה , אולי-פקה קלאסבו, שפוטר מתפקידו על ידי הדירקטוריון. סטיבן אלופ, ראש החטיבה העסקית במיקרוסופט , יחליפו בתפקיד. חילופי הגברי בחברה ייכנסו לתוקף ב-21 בספטמבר.

נוקיה היא יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, אולם התחרות הקשה שהציבו לה יצרניות אחרות פגעו במרווחי החברה וגרמו לה לפרסם לאחרונה אזהרת רווח. בין המתחרות הקשות של נוקיה ניתן למנות כמובן את אפל עם ה-iPhone הפופולארי ואת RIM שמוכרת את הבלקברי.

לפי נתוני חברת גרטנר, נתח השוק של נוקיה בשוק הטלפונים הניידים עמד על 34.2% ברבעון השני, לעומת 36.8% בשנה שעברה. נתח השוק של החברה בשוק הטלפונים החכמים (סמראטפון) ירד ל-37.4% ברבעון השני מ-45% אשתקד.

אך קלאסבו לא עוזב את נוקיה בידיים ריקות. מצנ הזהב שלו כולל מענק פרישה של 4.6 מיליון אירו, כמו גם בונוס שווה ערך ל-100 אלף מניות נוקיה, לפי שוויין בשוק כמובן, כלומר קצת פחות ממיליון דולר.

"הגיע הזמן לשינוי בחברה, להביא הנהלה עם כישורים חדשים ועוצמות שידחפו את החברה קדימה", נכתב בהודעה של דירקטוריון נוקיה. "הדירקטוריון מאמין שלסטיבן יש את היכולות והידע הנדרשים כדי להבין את הפוטנציאל של נוקיה".

מי שאהב מאוד את החילופים בצמרת הם המשקיעים, ששלחו את מניית נוקיה לזינוק של יותר מ-6% עם פתיחת המסחר בבורסת הלסינקי בפינלנד, וזאת לאחר שהמניה נפלה בכ-20% מתחילת השנה.