סוני משיקה את ה-Move בישראל, במקביל להשקה העולמית

בקר התנועה החדש מציע למשתמשי הקונסולה של החברה ליהנות מיכולות של הפעלת משחקים באמצעות תנועות ידיים

בקר התנועה של סוני - Move יושק בישראל ביחד עם כל העולם ביום רביעי הקרוב, ה-15 לחודש.

השלט החדש מציע למשתמשי הקונסולה של החברה ליהנות מיכולות של הפעלת משחקים באמצעות תנועות ידיים, בדומה לשיטת הפעלת המשחקים בקונסולות ה-Wii של נינטנדו. ה-Move עצמו מורכב משני בקרים, כאשר השלט השני נועד לדימוי של פעולות הדורשות שימוש בשני הידיים, כמו חץ וקשת.

מערכת ה-Move מורכבת גם ממצלמה, המזהה את תנועות השחקן באמצעות השלט והמנורה הממוקמת בקצה שלו. המצלמה מסוגלת לדעת את מיקום התנועה ביחס למיקומו של השחקן בחדר. למשל, כאשר גיימר משחק במשחק יריות והוא מתכופף בצורה אוטומטית כאשר יורים עליו, גם הדמות תתכופף במשחק. מה שמאפשר בסופו של דבר, לקבל חוויית משחק שלא מבוססת רק על לחיצה על כפתורים. רמת התגובה של המערכת היא פי 5 מרפלקס של אדם ממוצע, כאשר הוא עומד כאן על 22 מילי שניות.

עלות ערכת ה-Move הכוללת בקר משחק אחד, מצלמה ודיסק דמואים תעמוד על 400 שקל. לדברי מנהל חטיבת המולטימדיה בישפאר, איתן דרורי, "סוני כאסטרטגיה החליטה שהיא מפסידה כסף על הערכה הזו. ערכה כזו אמורה לעלות כ-500 עד 600 שקל". עלות של בקר Move נוסף תעמוד על 280 שקל, כאשר עלות שלט ה-Navigation תעמוד על 200 שקל.

מלבד עלויות של הבקר, השחקנים יצטרכו לרכוש גם משחקים מיוחדים המותאמים ל-Move בעלות של 200 שקל. ביום ההשקה, יצאו בישראל 5 כותרים, כאשר עד סוף השנה המספר אמור להגיע ל-25. כמו כן, סוני תשיק משחקים ל-Move שיתמכו גם בטלוויזיות תלת ממד.