100 המותגים המובילים: קוקה-קולה בראש; אפל צמחה הכי מהר

2010 היא השנה ה-11 ברצף בה מובילה קוקה-קולה את מדד המותגים העולמי של אינטרברנד ■ IBM במקום השני ■ BP נגרעה מהדירוג עקב הכישלון בטיפול בדליפת הנפט במפרץ מכסיקו

16/09/2010, 20:42

דירוג 100 המותגים המובילים בעולם בשנת 2010 של חברת היעוץ השיווקי אינטרברנד פורסם היום (ה'). גם השנה מובילה את הדירוג קוקה-קולה, זו השנה ה-11 ברציפות. "הם חסרי פשרות ועקביים באופן בו הם מציגים את המותג שלהם" אמר מנכ"ל אינטרברנד, "קוקה-קולה היא 'קייס סטדי' פנטטסטי ביחס לאופן הנכון בו צריך לעשות זאת".

לעומת זאת, BP יכולה לשמש כ'קייס סטדי' הפוך - איך לא צריך לנהל המותג. BP נגרעה מרשימת 100 המותגים לאחר 9 שנים בו, על רקע כישלונה בניהול אירוע דליפת הנפט במפרץ מכסיקו.

בניגוד ל-BP, טויוטה, שהתמודדה גם היא עם פרשת ה'ריקול' של מכוניותיה, אמנם ירדה בדירוג למקום ה-11 לעומת המקום השמיני בו דורגה בשנת 2009, אך ירידה זו היתה עלולה להיות חדה בהרבה אילולא טיפלה החברה באירוע באופן בו טיפלה.

אפל אמנם מדורגת "רק" במקום ה-17, אשר על פניו נראה נמוך, אך אפל הוא המותג אשר צמח במהירות הרבה ביותר במונחי "ערך המותג" מבין 100 החברות המובילות את הדירוג, והוא צפוי להמשיך ולעלות בסולם הדירוג בשנים הבאות, להערכת מנכ"ל אינטרברנד.

חדש: באפשרותכם לסמן קטע מהמאמר ולשתף רק אותו. סמנו קטע ושתפו.
דירוג שווי המותג

1. קוקה-קולה - שווי מותג של 70.452 מיליארד דולר

2. IBM - שווי מותג של 64.727 מיליארד דולר

3. מיקרוסופט - שווי מותג של 60.895 מיליארד דולר

4. גוגל - שווי מותג של 43.557 מיליארד דולר

5. GE - שווי מותג של 42.808 מיליארד דולר

6. מקדונלד'ס - שווי מותג של 33.578 מיליארד דולר

7. אינטל - שווי מותג של 32.015 מיליארד דולר

8. נוקיה - שווי מותג של 29.495 מיליארד דולר

9. דיסני - שווי מותג של 28.731 מיליארד דולר

10 HP - שווי מותג של 26.867 מיליארד דולר

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 
 
חזרה למעלה