פאנאיה גייסה 6 מיליון דולר ממייסד SAP האסו פלטנר

לחברה שמפתחת פתרון לייעול השדרוגים של מערכות ERP זהו סבב הגיוס השלישי בתוך כשנה, מה שמעמיד את סך גיוסיה על 23 מיליון דולר

בחברת פאנאיה (Panaya), שמפתחת פתרון לייעול השדרוגים של מערכות ERP, מיישמים באופן מרשים את העצה: "מגייסים כשאפשר ולא כשצריך". החברה השלימה גיוס 6 מיליון דולר נוספים מקרן HPV של מייסד SAP, האסו פלטנר. זהו סבב הגיוס השלישי שהשלימה החברה בתוך כשנה, מה שמעמיד את סך גיוסיה על 23 מיליון דולר.

במקביל, קרן HPV הצטרפה למשקיעים הקיימים בחברה - הקרנות בנצ'מרק ובאטרי - לרכישת אחזקות קרן Tamares של המשקיע פויו זבלדוביץ' בחברה בתמורה ל-8 מיליון דולר.

פאנאיה היא חברה צעירה יחסית, שהוקמה ומנוהלת על-ידי יוסי כהן ופונה לשוק התוכנה הארגוני, עם פתרון לייעול והוזלת השדרוגים במערכות התוכנה הארגוניות של SAP ואורקל.

קרן HPV הוקמה ב-2005 ובהתחלה פנתה לשוק ה-IT, כאשר קרן נוספת שלה שהוקמה ב-2008 הרחיבה את ההתמקדות גם לתחום הקלינטק ולהשקעה בחברות מבוססות.

המשקיעים המרכזיים בקרן לצד פלטנר הם הבנק האירופי ILB, קרן ההשקעות האמריקנית CMEA Ventures, שי אגסי וארנון כץ, ממייסדי אמפייר אונליין. את הקרן מנהל הישראלי ערן דודזון. זוהי ההשקעה השלישית של HPV בישראל - שתי ההשקעות הקודמות היו בחברת האנרגיה הסולארית BrightView ובחברת התוכנה PLMplus.

עבור זבלדוביץ', זהו מימוש מוצלח וזריז. קרן Tamares נכנסה להשקעה בחברה לפני שנה עם 2-3 מיליון דולר, והשתתפה בסבב הנוסף ביוני השנה, כך שהתמורה שקיבלה משקפת החזר של פי 2-3 על הכסף.