הראלי יימשך? הפועלים: "השקיעו בקמעונאות ופרמצבטיקה"

המשקיעים כבר מתחילים לחוש חרדת גבהים לאור העליות החדות אבל כלכלני הבנק מרגיעים ■ "שוק המניות מעניין להשקעה, נתוני הבסיס המקומיים טובים לאין שעור מאירופה וארה"ב"

האם "ראלי ספטמבר" צפוי להישאר איתנו גם אחרי החגים? אם לשפוט לפי תחזיות האנליסטים של הבנקים, כנראה שכן.

בנק הפועלים פירסם לקראת ערב החג ללקוחותיו סקירה שבועית מקוצרת, במסגרתה ממליצה יחידת המרכז של הבנק להמשיך ולהשקיע בשוק המניות המקומי. "השיפור הכלכלי, הן ברמת המאקרו והן ברמת המיקרו, תומך בראייתנו החיובית את שוק המניות המקומי. אנו סבורים כי גם ברמות המחירים הנוכחיות שוק המניות מעניין להשקעה", כותבים כלכלני הפועלים כשהם מסייגים וטוענים כי משבר כלכלי בארה"ב הוא שיכול לגרור גם את השוק שלנו חזרה למגמה שלילית.

עם זאת, מרגיעים בבנק ומסבירים כי גם במקרה של האטה משמעותית בפעילות הכלכלית מעבר לים - "נתוני הבסיס המקומיים טובים לאין שעור מאלה השוררים באירופה או בארה"ב".

"ברמת המאקרו, תיתכן אומנם התמתנות מסוימת בשיעורי הצמיחה במחצית השנייה של השנה לאחר הביצועים המצויינים של המשק במחצית הראשונה, אולם מכלול הנתונים עודנו חיובי ומצביע על איתנות המשק הישראלי", מפרטים שם.

ובמה להשקיע? בבנק הפועלים לא מתרגשים מקדחת הקידוחים ונשארים נאמנים לענפי המשק הוותיקים והמבוססים. שם ממשיכים גם השבוע להעניק עדיפות למה שהם מגדירים "ענפים המוטים למשק הישראלי", ובראשם ענף הקמעונאות, יצרניות המזון וכן חברות הדשנים והפרמצבטיקה.