בזק מציעה 1,000 דקות ב-100 שקל - משרד התקשורת מתנגד

ויכוחים בין מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר-טל, לסמנכ"ל הכלכלה, ד"ר אסף כהן, מונעים זאת מבזק ■ כהן סבור כי מדובר בסל מרחיק לכת שייתן לבזק יתרונות תחרותיים בטלפוניה

ויכוח מקצועי במשרד התקשורת מונע אישור סל תעריפים אטרקטיבי שבזק רוצה לשווק. ל"גלובס" נודע כי בזק פנתה למשרד התקשורת בבקשה לשווק סל תעריפים של 1,000 דקות במחיר הנמוך מ-100 שקל לחודש, אך ויכוחים בין מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר-טל, לסמנכ"ל הכלכלה במשרד, ד"ר אסף כהן, מונעים זאת ממנה. בר-טל מסתמן כתומך באישור הסל, ואילו כהן מתנגד לו.

להרוויח זמן

עוד נודע כי בר-טל דרש מכהן להציג בפניו בכתב את הסיבות להתנגדותו לאישור הסל החדש של בזק. לדברי גורמים המקורבים לנושא, כהן נמנע מכך עד עכשיו, מה שנתפס בעיני בר-טל כניסיון להרוויח זמן או למסמס את הבקשה.

בר-טל הבהיר כי אחרי החג הוא מצפה לקבל את חוות-הדעת. בר-טל סבור כי הסל שהגישה בזק עומד בכללים שקבעה ועדת גרונאו לעניין סלי השירותים לבזק, ולכן מבחינה משפטית אי-אפשר למנוע ממנה את שיווק הסל.

אסף כהן מצדו טוען כי אין לאשר לבזק חבילות שיווק חדשות מעין זו שהיא מבקשת כרגע, עד שוועדת חייק, הבודקת את תנאי התחרות בשוק התקשורת הקווית, לא תגיש את מסקנותיה.

אמצעי תחרותי

כהן סבור כי מדובר בסל שהוא מרחיק לכת בשל היותו אמצעי תחרותי שמעניק לבזק יכולות גבוהות מאוד בתחרות בתחום הטלפוניה, ולכן כדאי לחכות למסקנות ועדת חייק או לחלופין לדרוש מבזק לערוך שינויים במבנה החבילה. ועדת חייק גם אמונה על קביעת הסוגיות אם וכיצד יש להמשיך לפקח על תעריפי בזק, כאשר נושא השירותים והחבילות הוא מהמרכזיים שמונחים על שולחנה.

נזכיר כי לבזק יש חבילות דומות שהיא משווקת ושאושרו לה על-ידי משרד התקשורת. בקרוב צפויה בזק להתחיל לשווק חבילות משולבות עם החברות-האחיות שלה, בזק בינלאומי ו-yes.

מדובר בחבילות שאושרו על-ידי משרד התקשורת, ובמסגרתן יוכלו החברות לשווק חבילות במחירים מלאים. כלומר הלקוח יוכל לרכוש את הסל (לדוגמה טלפוניה וטלוויזיה) מבזק או מ-yes, אבל לא יוכל לקבל הנחה אם בזק לא מציעה את אותו הסל גם לחברות תקשורת אחרות.