הערכות: מתהווה עסקה למסחור תרופת קמהדע באינהלציה

לבקסטר שמורה עד לסוף מארס 2011 הזכות הבלעדית לנהל מו"מ עם קמהדע לשיווק והפצה של תרופת ה-AAT באינהלציה; התרופה מצויה כעת בשלב 2-3 של ניסויים קליניים באירופה

לאחר שדיווחה בסוף אוגוסט על הסכם בלעדי לשיתוף פעולה אסטרטגי בשיווק וייצור תרופת ה-AAT בעירוי (Glassia) עם בקסטר האמריקנית, קמהדע לא עוצרת: ל"גלובס" נודע כי סגן נשיאת בקסטר ומספר 2 בחברה, לארי גיהין, סיים אתמול (ד') ביקור בישראל, במסגרתו ביקר במשרדי קמהדע, במפעלה בבית קמה בדרום ונפגש עם בכירי החברה, כולל המנכ"ל דוד צור.

על פי ההערכות, מטרת ביקורו של גיהין, האיש שחתום על ההסכם מול קמהדע מהצד של בקסטר, היא להתקדם לקראת השלב הבא של ההסכם ביניהם, הקשור לתרופת ה-AAT באינהלציה. נציין כי על פי ההסכם הראשון (של ה-AAT בעירוי, ה.ק.), לבקסטר שמורה עד לסוף מארס 2011 הזכות הבלעדית לנהל מו"מ עם קמהדע לשיווק והפצה של תרופת ה-AAT באינהלציה. מעבר למועד זה, פחות מחצי שנה מהיום, קמהדע תוכל לנהל מו"מ עם כל גורם בו תחפוץ.

נזכיר כי תרופת ה-AAT באינהלציה נמצא כעת בשלב 2-3 של ניסויים קליניים באירופה.

על פי גורם בשוק איתו שוחחנו, המתמצא בעניין, "ביקורו של גיהין אומר הכל: בקסטר מבקשת להאיץ כמה שיותר את השלמת השלב הבא של ההסכם בנוגע לאינהלציה, ויפה שעה אחת קודם. קמהדע מצידה שואפת כמובן למקסם את התמורה מהשלב הבא, ועל פי כל ההערכות יהיה מדובר במכפלות יפות על הסך של ההסכם הראשון".

נזכיר כי בהתאם לתנאי ההסכם, בקסטר תהיה אחראית לשיווק וההפצה של תרופת ה-AAT בעירוי בארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו-זילנד וקמהדע תקבל תשלומים הכוללים אבני דרך של 45 מיליון דולר מתוכם מקדמה מיידית בסך של 20 מיליון דולר ותשלומים נוספים מצטברים לסך של 25 מיליון דולר בהתאם לעמידה באבני דרך מסוימות.

בקסטר התחייבה עוד לרכישות מינימליות של ה-Glassia בסכום של כ-60 מיליון דולר שעשוי לגדול לכדי 110 מיליון דולר במהלך 5 השנים הראשונות להסכם. בנוסף, קמהדע תהיה זכאית לקבל גם תשלומי תמלוגים עבור המכירות של המוצר המיוצר על ידי בקסטר.

דובר קמהדע סירב להגיב לדברים.