אזהרת רווח למכתשים; במו"מ עם כימצ'יינה

נוחי דנקנר קיבל פנייה לשת"פ אסטרטגי מחברת אגרוכימיה סינית שעקרונותיה הפיכת מכתשים לפרטית לפי 9.8 מיליארד שקל ■ צופה "הפסד גדול משמעותית מהרבעון המקביל אשתקד"

רעידת אדמה במכתשים אגן. החברה שיגרה היום (ב') לבורסה אזהרת רווח לרבעון השלישי של 2010, לפיה היא צופה "הפסד גדול משמעותית מהרבעון המקביל אשתקד". בנוסף, בהודעה נפרדת, בעל השליטה במכתשים אגן נוחי דנקנר עשוי למחוק אותה מהמסחר בבורסה.

ראשית, לאזהרת הרווח. מכתשים אגן, המוחזקת ב-44% ע"י כור מקבוצת IDB של דנקנר, מודיעה כי מנתונים ראשוניים שבידי החברה, לאחר שהחל תהליך עיבוד וניתוח התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של 2010, היא מעריכה כי ההפסד יגיע בשל הוצאות חד פעמיות גבוהות וגידול בהוצאות. להערכתה, מכתשים תדווח על גידול בהיקף המכירות ברבעון השלישי בשיעור של כ-20% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

עוד אומרים במכתשים אגן כי הדירקטוריון אישר עקרונית תוכנית רה ארגון מקיפה בחברה הבת בברזיל ויישום התוכנית כרוך ב"התאמה משמעותית של היקף כוח האדם" - דהיינו, פיטורים המוניים. החברה תצטרך לבצע צמצום משמעותי של הפעילות הייצורית בברזיל והעברת מוצרים מייצור עצמי למיקור חוץ תוך הפחתת תקורות.

התכנית תהיה כרוכה ברישום הפרשות חד פעמיות של 30 ל-40 מיליון דולר, שיירשמו ככל הנראה בדו"חות הרבעון הרביעי של השנה. להערכת החברה, ביצוע התכנית צפוי להביא לחסכון שנתי של כ-30 מיליון דולר בעלויות של החברה הבת בשנה, שצפויים לשפר את רווחיותה כבר במהלך 2011.

פרמיה של 60% על מחיר השוק

מנייתה של מכתשים אגן , כמו גם מניות החברות הנוספות בקבוצת IDB, היו מהבוקר בהפסקת מסחר לקראת הדיווח, ולאחר פתיחת המסחר בהן, מניית מכתשים אגן מזנקת בכ-30%, כמו כן מזנקות שאר מניות קבוצת IDB. החברה הודיעה כי קיבלה פנייה מחברת אגרו-כימיה סינית בדבר מהלך שיהפוך את מכתשים לחברה פרטית על ידי רכישת 17% ממניותיה, לפי שווי שוק של 9.8 מיליארד שקל (2.72 מיליארד דולר) - פרמיה של 60% על מחיר השוק.

אם נוחי דנקנר יקבל את ההצעה, הרי שחברת China National Chemical שנמצאת בשליטת הממשלה הסינית תחזיק ב-70% ממכתשים ו-30% יוחזקו על ידי כור. מכתשים אגן, המנוהלת על ידי ארז ויגודמן, מדגישה בדיווח, כי מדובר בהבנות ראשוניות בלבד וכי החברות עדיין מצויות במו"מ, כך שאין כל ערובה לכך שהעסקה אכן תצא לפועל.

נזכיר, כי לאחרונה פורסם כי נוחי דנקנר רוצה למחוק גם את כלל פיננסים מהמסחר בבורסה. קבוצת הביטוח כלל, שיפרה בשבוע שעבר את הצעת הרכש המלאה שפרסמה לפני שבועות ספורים לבית ההשקעות שבשליטתה. הצעת הרכש המעודכנת לכלל פיננסים עומדת על 4.5 שקל למניה במקום 3.3 שקל למניה בהצעה הראשונית. המועד האחרון להיענות להצעת הרכש נותר ללא שינוי, 11 באוקטובר.