קבלו את האתרים שיחשפו את iPhone 5 עוד לפני סטיב ג'ובס

הם בודקים מכשירים ותוכנות, חושפים טכנולוגיות חדשות ומאפשרים לגולשים להתייעץ ואפילו לקנות מיד שנייה: "גלובס" סוקר את האתרים והבלוגים הטכנולוגיים הבולטים בארץ ובעולם

עולם הטכנולוגיה והגאדג'טים הוא אחד התחומים היותר סוערים שמסוקרים בשנים האחרונות ברשת. עוד לפני שהושק זוכה כל גאדג'ט חדש לפרסומים רבים, בזכות צילומי בילוש שמקורם במקרים רבים בעובדים בתוך המשרדים של יצרניות האלקטרוניקה, או בעובדים שהסתובבו עם אחד הגאדג'טים החמים מחוץ למתחם העבודה שלהם ונתפסו בעין העדשה.

באופן כמעט גורף, רוב הטלפונים הסלולריים, המוצרים של אפל ושאר המחשבים הניידים ומחשבי הלוח החשובים זוכים להדלפות רבות, כך שמי שדואג להיכנס לאתרי הטכנולוגיה לא תמיד מופתע כאשר סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, שולף מהכיס שלו במסיבת עיתונאים את המכשיר הבא שכל חובב גאדג'טים ירצה לקנות.

רוב אתרי הטכנולוגיה לא נכתבים על-ידי עיתונאים, ורמת האתיקה שהם צריכים לעמוד בה לא תמיד ברורה. בעוד שהבלוגים והאתרים האלה דואגים להעלות הדלפות, תמונות ושמועות ללא שום בעיה, לא בטוח שהחומרים האלה היו עוברים את המסננת של כתבים ועיתונאים באמצעי התקשורת הממוסדים.

מעבר לזה, בחלק מהמקרים, מי שכותב באתרים ובבלוגים האלה הם חובבי טכנולוגיה, לפעמים בגיל צעיר מאוד, שיכולים להיות מושפעים מחברות האלקטרוניקה שינסו לתמרן את הכתיבה שלהם.

במילים אחרות, המידע אמנם לא תמיד אמין, וגם איכות התמונות של המוצרים העתידיים לא תמיד אמינה, ולכן קשה לדעת עד כמה מדובר במוצרים אמיתיים.

עם זאת, במבחן הזמן נחשבים אתרי הטכנולוגיה למקור חשוב לגולשי האינטרנט.

גם מבחינת הצרכן, מדובר בסך-הכול בתופעה חיובית. האתרים מתחרים ביניהם מי יהיה ראשון להביא תמונות ופירוטים טכניים של המוצרים הבאים, וגם בישראל הענף הזה עמוס באתרים שונים, כמו מעבר לים.

אתרים בינלאומיים

גיזמודו: חשיפות והשוואות

אחד הבלוגים הכי ידועים בתעשייה המסקר את עולם הטכנולוגיה הוא גיזמודו. כבר כמה שנים שמדובר באחד הבלוגים הטכנולוגיים המבוקשים בעולם, אך החשיפה אליו עלתה לאין שיעור בזכות ההישג של האתר בתחילת השנה - להניח את היד על ה-iPhone 4 עוד לפני שזה הגיח מכיסו של מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, באירוע ההשקה.

איך זה קרה? אחד המהנדסים באפל שכח את האבטיפוס של iPhone 4 בבר בקליפורניה, וזה נמכר לאתר תמורת 5,000 דולר. תוך זמן קצר הופיעו תמונות של המוצר בבלוג, שפירק את המכשיר וניתח את המאפיינים הצפויים שלו. לאחר החשיפה, שוטרים בקליפורניה פשטו על ביתו של כותב הסקירה, ג'ייסון צ'ן.

בעקבות הפרסום של ה-iPhone בבלוג, קיבל האתר זינוק מרשים במספר הגולשים - ובשעה אחת זכה האתר ליותר ממיליון גולשים שרצו לראות את התמונות. היו גם דיווחים כי ג'ובס פנה לגיזמודו וביקש לקבל את המכשיר החזרה.

* מה באתר? ידיעות חדשותיות וסקירות מפורטות של מוצרים ומגמות.

gizmodo.com

Engadget: תיעוד מרגע פתיחת האריזה

אחד מבלוגי הטכנולוגיה היותר ידועים ברשת, המכיל ידיעות רבות על מוצרי טכנולוגיה חדשים וגם שמועות ותמונות אותנטיות של מוצרים שעדיין לא יצאו לשוק, כולל השערות לגבי המחירים. האתר שייך ל-AOL.

* מה באתר? באנגאדג'ט אפשר למצוא גם פודקאסט (קובץ קול) שבועי על חדשות הטכנולוגיה של השבוע, קליפים המציגים מוצרים חדשים וביקורות. מעבר לזה, יש כאן גם קבצי וידיאו המציגים כיצד החבר'ה באתר פותחים את הגאדג'טים שרק הגיעו לסקירה.

הקטגוריה הזו, הנקראת בשם UnBoxing, היא מאוד פופולרית באינטרנט, כאשר הסרטונים מציגים כיצד המוצרים מגיעים בערכה המקורית שלהם, ואילו אביזרים מגיעים איתם. מדובר בעצם באחד השלבים היותר מרגשים שמסעירים את חובבי הטכנולוגיה כאשר הם רוכשים מוצר חדש.

www.engadget.com

Tech Crunch: סטארט-אפים מאחורי הקלעים

גם כאן מדובר בבלוג טכנולוגיה ותיק, שזכה לאחרונה לכותרות לאחר שנרכש על-ידי AOL בסכום המוערך ב-30 מיליון דולר.

רכישת טק קראנץ' נותנת ל-AOL דריסת רגל עמוקה יותר בקרב חובבי הטכנולוגיה, למרות החפיפה המסוימת של נושאי הסיקור עם אנגאדג'ט.

* מה באתר? טק קראנץ' מסקר לפרטי פרטים את מאחורי הקלעים של עולם הסטארט-אפים וחברות הטכנולוגיה, כמוצר הפונה לקהל עסקי וצרכני כאחד.

בימים אלה, למשל, הוא מציע לגולשים להוריד (חינם, כמובן) את גירסת הבטא של אקספולרר 9.

techcrunch.com

GSM Arena: אתר חובה לחסידי הסלולר

אחד האתרים שהוא חובה לכל חובב סלולר הוא GSM Arena. מדובר באתר שהוא לא הכי חזק בתחום הראשוניות בידיעות, אולם הוא כולל ביקורות מפורטות ורחבות של רוב הטלפונים שבשוק.

* מה באתר? בכל ביקורת, שנראית כמו פרויקט שלם בפני עצמו, אפשר למצוא את כל היתרונות והחסרונות של המכשירים, דוגמאות לצילומים מהמצלמה של הטלפון, חוות-דעת על הממשק וכל דבר שקשור לסלולרי אותם הם סקרו.

מעבר לזה, באתר יש גם רשימה מסודרת של כמעט כל הטלפונים שיצאו בעשור האחרון וגם מעבר לכך. ככה שניתן לדעת כל פרט שרוצים על כל סלולרי שכמעט קיים.

www.gsmarena.com

All Things D: מעצב גם את דעת היצרניות

האתר מופעל על-ידי כתב הטכנולוגיה הוותיק וולט מוסברג, המוכר היטב לקוראי העיתון "וול סטריט". מוסברג ידוע כפרשן וגם כמסקר מוצרים מוערך, ומנכ"ל אפל סטיב ג'ובס אפילו הזכיר את הדעות שלו באחת השקות המוצרים של החברה.

לאחרונה החתימה חברת המידע הכלכלי הוותיקה דאו ג'ונס את מוסברג וקארה סווישר, הצמד מאחורי הבלוג, על חוזה שיתוף-פעולה למשך 3 השנים הקרובות.

* מה באתר? ידיעות חדשותיות וטורי פרשנות. שלשום (ג'), למשל, פורסמה בו ביקורת ראשונה על אינטרנט אקספולרר 9, ובה השוואה לדפדפנים האחרים.

allthingsd.com

אתרים ישראליים

די-טאון: אלקטרוניקה בידורית ויד שנייה

אתר dtown, כמו Home Theater, מתמקד בעולם הטכנולוגיה הבידורית. dtown הינו ספק תוכן בלעדי של ynet בתחומי אודיו ווידאו, ושיתוף-הפעולה מתקיים גם בתחומי גאדג'טים וסלולר.

בתחילת החודש קיים האתר את תערוכת DIGITOWN השנתית שלו, שהציגה מערכות אודיו מקצועיות.

* מה באתר? מידע בנושאים של קולנוע ביתי - טלוויזיות, רסיברים ומערכות קולנוע ביתי, מערכות סטריאו - רמקולים, מגברים, נגני CD ועוד. עוד מסוקרים גאדג'טים כמו מצלמות, נגנים ניידים, מכשירי GPS ואביזרים שונים, מחשבי מדיה ורכיבים. האתר מציע גם לוח יד שנייה ופורומים.

www.dtown.co.il

Home Theater: איזה מסך לקנות?

אתר Home Theater הוא מהבולטים בתחום הקולנוע הביתי. הוא מתמקד בעולמות האודיו והקולנוע הביתי בצורה מקצועית מאוד, כולל סקירות של מסכי טלוויזיה, מגברים וסטרימרים.

* מה באתר? מעבר לסקירות, יש כאן גם פורומים שמאפשרים להתייעץ עם גולשים אחרים על בעיות ושאלות על מוצרים.

כמו די-טאון, גם אתר זה נוהג לעשות כנסים לגולשים באתר, שמאפשרים לחובבים להיחשף למוצרים שעליהם הם קוראים וגם להרגיש אותם במציאות.

www.hometheater.co.il

GSM Israel: הכול על סלולר, ובעברית

חובבי הסלולר בישראל רבים מאוד, ומי שרוצה לקבל מפרטים של רוב הטלפונים בשוק בעברית, לקרוא חדשות ולקבל סקירות על מוצרים, יכול לקבל את המידע הזה באתר GSM Israrel, שקיבל את ההשראה שלו מהאתר GSM Arena, רק שכאן הכל נכתב בעברית. מעבר לזה, האתר זכה להתחדשות בימים האחרונים, כך שהממשק שלו מעוצב וידידותי יותר.

www.gsm-israel.co.il

גאדג'טי: עדכונים חמים מחו"ל

בלוג הטכנולוגיה Gadgety מציע המון מידע על עולם הטכנולוגיה. האתר בנוי בדומה לאתרים מחו"ל, עם ידיעות קצרות המתורגמות מאתרים מחו"ל או ידיעות תוכן מקורי של כותבי האתר. גם כאן תוכלו למצוא המון תמונות של מוצרים עתידיים, פורמים וגם כתבות וידיאו.

www.gadgety.co.il

Newsgeek ו-TGspot: חידושים בעולם הקונסולות

שני בלוגי טכנולוגיה ישראלים בנושא סלולר, קונסולות משחקים, אפליקציות וקולנוע ביתי. באתרים מתפרסמות ידיעות על מה שחדש, סקירות על מוצרים והמון שמועות.

www.newsgeek.co.il

www.tgspot.co.il