נעילה שלילית באירופה; עליות של עד 1.7% בסיכום שבועי

הבורסות באירופה ירדו היום עד 0.3%, וקטעו רצף של שני ימי עליות רצופים ■ נעילה מעורבת באסיה: הניקיי היפני התחזק ב-0.5%, בעוד שההנג-סנג איבד 0.6%

הבורסות באירופה סיימו היום (ו') את שבוע המסחר בירידות שערים בשיעור מירבי של 0.3%, וקטעו רצף של שני ימי עליות רצופים. עם זאת, הבורסות הצליחו לסכם שבוע של חיובי בו נרשמו עליות של עד 1.7%. המשקיעים באירופה ניצלו את התשואה החיובית ביומיים האחרונים ומימשו היום רווחים.

לטובה נציין את מניית אריקסון , שזינקה היום לאחר שדיווחה על תוצאות טובות מהצפי לרבעון השלישי. בהקשר זה נזכיר גם את מניית פולקסווגן שטיפסה בחדות לאחר שחשפה נתונים ראשונים מוקדם מהצפוי לרבעון השלישי. הנתונים המלאים יפורסמו ב-27 באוקטובר.

נעילה מעורבת באסיה

באסיה ננעלו הבוקר הבורסות במגמה מעורבת, כשהניקיי היפני התחזק ב-0.5% בעוד שההנג-סנג איבד 0.6%. גם הבורסה בשנגחאי התממשה היום וסיימה בירידה של 0.3%.

ברקע למסחר באסיה היום היו עליות השערים שנמשכו אתמול בניו יורק, אם כי בשיעור מתון יותר, נוכח דו"חות רבעוניים מוצלחים - דוגמת חברת אמזון האמריקנית שדיווחה על זינוק של כ-40% בהכנסותיה. נתונים אלה מציגים תמונת מצב מעודדת באשר לתחזית הצמיחה של חברות רבות במזרח המשווקות לארה"ב.

לצד נתונים אלה, בלטה גם הבוקר הציפיה בשווקים להתערבות קרובה של הפדרל ריזרב, כנראה כבר בחודש הבא, במטרה להבטיח את המשך הצמיחה בכלכלה האמריקנית.

המגמה החיובית ביפן בלטה במיוחד נוכח העובדה כי הין היפני מוסיף להתחזק, עובדה אשר הביאה לירידה משמעותית בערך מניות היצואניות במזרח בחודשים האחרונים - כאשר דווקא הבוקר רשם סקטור זה עליות שערים. הין רושם התחזקות של 0.2% מול הדולר כששער החליפין עומד על 81.452 ין לדולר.