צפו ברשימה החלקית: מיהם התורמים הפוטנציאליים של נתניהו?

"ידיעות אחרונות" חושף את הרשימה שהועברה לנתניהו לפני בחירות 2007 ■ בין המיליארדרים שסומנו: שלדון אדלסון, חיים סבן, ארנון מילצ'ן, אייל עופר ועוד ■ היו גם מפוקפקים יותר

הבחירות לראשות מפלגת הליכוד, כמו הכל מפלגה, מחייבות השקעה כספית גדולה וברוב המקרים הכספים האלה מגיעים מתרומות. לצורך המימון של הבחירות בפריימריז בשנת 2007, הוכנה בלשכתו של ראש הממשלה מהליכוד, בנימין נתניהו, רשימה של תורמים ותורמים פוטנציאליים וראש הממשלה עבר עליה וסימן את "המשקיעים" שהוא ראה לנכון לקבל מהם תרומות למערכת הבחירות, כך חושף מוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות".

לפי הדיווחים ב"ידיעות", רשימת התורמים הכילה מיליארדרים מישראל ויהודים מארה"ב ואילי הון אחרים. רשימת השמות שהועברה לנתניהו חולקה ל-4 קטגוריות לפי הקרבה של התורמים הפוטנציאליים לנתניהו ובהתאם ליכולתם לתרום.

בראש הרשימה הופיע שלדון אדלסון, מקורבו של ראש הממשלה ובעל השליטה בעיתון "ישראל היום"; איש העסקים הישראלי ארנון מילצ'ן; רון לאודר; סטף ורטהיימר; סטיב באלמר; מיקי אריסון; דונלד טראמפ; חיים סבן; אייל עופר מבעלי מזרחי טפחות; מוטי זיסר ועוד.

לפי הדיווחים, אף אחד מהישראלים שסימן נתניהו לא תרמו למערכת הפריימריז ב-2007, ואת רוב הכספים הוא קיבל ממיליארדרים זרים. בין הרשימה מופיעים גם אישים בעלי עבר מפוקפק ומעורבות בפלילים, כמו למשל טים בליקסט שהואשם בבימ"ש פדרלי בהברחת מאות מיליוני דולר מחברה שפשטה רגל, דוד קוקשווילי שהואשם ע"י ה-FBI בהונאת רשת התחבורה בניו-יורק, ועוד רבים ו"טובים".