ארה"ב: מכירות הבתים עלו ב-10% בספט'; מחיר בית: 171 א' ד'

המדדים המובילים בוול סטריט עולים ביותר מ-1% ונסחרים מעל רמות השיא שנקבעו באפריל ■ מספר הבתים שנמכרו הסתכם ב-4.53 מיליון בתים לעומת צפי ל-4.39 מיליון בתים

מכירות הבתים הקיימים בארה"ב זינקו בספטמבר בשיעור דו סיפרתי של 10% והסתכמו ב-4.53 מיליון בתים במונחים שנתיים, כך דיווח איגוד סוכני הנדל"ן הלאומי בארה"ב. העלייה היתה חדה מהצפי המוקדם שהיה למכירה של 4.39 מיליון בתים קיימים.

המחיר החציוני של בית מיד שנייה בארה"ב ירד ב-2.4% לעומת מחירו בשנה שעברה והסתכם ב-171,700 דולר בספטמבר.

העלייה החדה שנרשמה בכל 4 האזורים בארה"ב ובלטה במערב התיכון (14.5%), מעידה על כך שההלוואות הזולות בשוק, הנמצאות ברמת שפל עוזרות לייצב את שוק הדיור אשר מתמודד עם העיקולים הנרחבים המוסיפים להגדיל את מלאי הבתים הקיימים המוצעים למכירה בשוק ועם האבטלה אשר לא צפויה לרדת מ-9% בשנת 2011.

"הירידה בריבית על המשכנתאות מביאה יותר קונים להתעניין ברכישת בית. ההתאוששות בשוק תהיה הדרגתית, אך התחתית אליה הגיע השוק צפויה להישמר ולא להוסיף ולהידרדר" אמר כריס רופקי הכלכלן הראשי בבנק אוף טוקיו מיצובישי.

על רקע הנתון החיובי המצביע על התאוששות חדה מהצפי בפעילות בשוק הדיור המקרטע בארה"ב, מזנקים המדדים בוול סטריט בשיעור של כ-1% ונסחרים ברמות שיא שעולות על השיא שנרשם בחודש אפריל האחרון.

נתוני המכירות לחודש אוגוסט עודכנו, עם זאת, מעט כלפי מטה והצביעו על מכירות של 4.12 מיליון בתים לעומת 4.13 מיליון בתים שעליהם דווח בחודש הקודם.