הזדמנות ישראלית: החל הסקר הסייסמי ברישיונות פלאג'יק

הזדמנות ישראלית חתמה הסכם לרכישת 10% מששת הרישיונות של פלאג'יק תמורת 2.5 מיליון דולר - והרכישה ממתינה לאישור משרד התשתיות

שותפות חיפושי הגז והנפט של הלמן ואלדובי, הזדמנות ישראלית מתחילה בסקר הסייסמי התלת-מימדי בשטחי החיפושים ברישיונותיה. החברה דיווחה היום (א') לבורסה, כי פלאג'יק החלה בשלב הראשון של הסקר ברישיונות "ישי", "עדית-יה", "ללה", "יהב", ו"יועד".

להזדמנות ישראלית, בניהולו של אייל שוקר, נמסר ע"י פלאג'יק כי הסקר צפוי להימשך כ-25 ימים בשטח של 1,039 קמ"ר בשטחי הרישיונות. עלותו המשוערת של הסקר הסייסמי היא כ-5.3 מיליון דולר וניתוח תוצאותיו יימשכו כ-5 חודשים.

הזדמנות ישראלית חתמה הסכם לרכישת 10% מששת הרישיונות של פלאג'יק בראשות איש העסקים האמריקני פרנטיס טומלינסון, תמורת 2.5 מיליון דולר - והרכישה ממתינה לאישור משרד התשתיות. ששת רישיונות פלאג'יק האמורים (Pelagic) נמצאים כ-170 קילומטר מערבית לחיפה, בין מבנה "לוויתן" לבלוק 12 בקפריסין.

הרישיונות המדוברים, שעל המגעים לרכישת הזכויות בהם דווח לראשונה ב"גלובס" באוגוסט, הוענקו לפלאג'יק האמריקנית במארס 2009 לתקופה של שלוש שנים. במסגרת ההסכם לרכישת הזכויות, נקבע כי העברתן תהיה בכפוף לתשלום תמלוגי-על בסך 5% מסכום העסקה לצדדים שלישיים.