קריימר: שוק המניות בארה"ב עלול ליפול השבוע בין 3% ל-10%

לדבריו, שלושה ארועים מרכזיים ישלטו בהתרחשויות השבוע: בחירות אמצע הקדנציה ביום ג', החלטת הפדרל ריזרב ביום ד' ודו"ח התעסוקה החודשי שיפורסם ביום שישי

"המשקיעים צריכים להתכונן למהלך משמעותי בשבוע הקרוב" אמר ג'ים קריימר בתוכניתו Mad Money בסוף השבוע האחרון. לדבריו שלושה ארועים מרכזיים ישלטו בהתרחשויות השבוע: בחירות אמצע הקדנציה ביום ג', החלטת הפדרל ריזרב ביום ד' ודו"ח התעסוקה החודשי שיפורסם ביום שישי. "הקונצנזוס בוול סטריט הוא כי לפחות אחד מהארועים הללו, אם לא שניים יהיו רעים לשוק ובעקבותיהם עלול להירשם תיקון שינוע בין 3% ל-10%", טוען קריימר.

זכייתם של הרפובליקנים בבחירות לקונגרס (מה שנראה התרחיש הבטוח יותר), לסנאט או לשניהם יגרום לנפילה הראשונה בשוק בשיעור של 3%, מעריך קריימר. למה? כי בעוד שניצחון שכזה ייאט את האג'נדה על פיה מתנהל הנשיא אובמה, שרבים רואים בה אג'נדה אנטי-עסקית , הבית הלבן עדיין יוכל להפעיל את מדיניותו הרגולטורית ברמה הפדרלית. בוול סטריט רואים בכוח שנותר בידי הנשיא אובמה כדבר רע אשר יכביד על שוק המניות.

בהתייחס להודעת הפדרל ריזרב ביום ד', אומר קריימר כי "כמעט בטוח שנקבל חדשות לגבי תוכנית נוספת להקלה כמותית. השאלה היא רק באיזה היקף. אם התוכנית תהיה בהיקף של 250 מיליארד דולר או 2 טריליון דולר - עדיין הדובים יתקפו. הם יגידו או שההיקף לא מספיק או שהוא גורם אינפלציוני. הדבר צפוי להביא לכך שהנפילה בשווקים תגדל ל-5%".

"לנפילה של 10% צפו במידה שגם המספרים שיפורסמו בדו"ח התעסוקה ביום שישי יצאו רעים" אמר קריימר והסביר "זאת בגלל שהאקמאים ובראשם רוביני ושטיגליץ יקפצו לכל עבר. להם זה יראה כמו סימן אפוקליפטי או לפחות סיבה טובה למיתון בעל תחתית כפולה. גם אנליסטית הבנקים מרידית' וויטני בטח תגיד שזה נורא למגזר הבנקים. במקרה שכזה תקבלו את האפקט המשולש - פוליטיקה, מדיניות ותעסוקה - מה שצפוי להוביל לנפילה דו סיפרתית במדדי המניות".

למרות התרחישים שציין, קריימר לא ממש בטוח שזה מה שיקרה. "בגלל שכולם מצפים לזה כנראה שזה כבר מגולם בשוק ולכן יש סיכוי שהמשקיעים יכינו בשבוע הקרוב את הראלי הבא". במילים אחרות קריימר טוען שהדבר הכי מפחיד שיקרה בעתיד הקרוב הוא החג האלווין. "ההיתכנות לנפילה של 3%-10% מתפוגגת ככל שאני שומע את הלחישות על כך יותר".

קריימר מתכוון להמשיך ולהסתכל גם על תוצאותיהן של החברות שיפרסמו דו"חות השבוע, בעיקר על החמות שבהן כגון BP ואנדרקו פטרוליום שיפרסמו ביום ג' וביום ב' בהתאמה ויתנו לנו מושג רחב יותר על דליפת הענק שנמשכה גם במהלך הרבעון במפרץ מכסיקו. דוחותיה של חברת Chesapeake Energy ביום ד' תספק מבט לשוק הגז הטבעי. לדברי קריימר שהתייחס גם לחברות נוספות "כמובן, שדו"חות השבוע הם בחשיבות פחותה ביחס לשלושת הארועים המרכזיים להם הוא קורא "Big bad events" הצפויים השבוע.