הממונה על ענייני הנפט האריך עד ה-9 בנוב' את רישיון "שרית"

ב-9 בנובמבר יעברו 7 שנים מיום קבלת רישיון "שרית", ולפי חוק הנפט, במידה ובתום 7 השנים בעל הרישיון לא הגיע לתגלית שתאפשר קבלת חזקה - אזי תוקף הרישיון פוקע בתום התקופה

הממונה על עינייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות הודיע היום (א') על הארכת תוקפו של רישיון שרית עד ל-9 בנובמבר, שמציין את תום שבע שנים מיום קבלת הרישיון. עוד נמסר על ידי הממונה, כי לאחר המצאת חומר נוסף על ידי השותפות יבחן משרד התשתיות הלאומיות מתן היתר לצורך סיום קידוח אשדוד A3.

בהתאם לחוק הנפט, תשי"ב 1952, קיימת אפשרות להפוך את רישיונות לחזקות במקרה של המצאות תגליות נפט, או להגיש בקשה להארכתם לתקופות נוספות של עד 7 שנים.

כאמור, ב-9 בנובמבר יעברו 7 שנים מיום קבלת רישיון "שרית", ולפי חוק הנפט, במידה ובתום 7 שנים בעל הרישיון לא הגיע לתגלית שתאפשר קבלת חזקה - אזי תוקף הרישיון פוקע בתום התקופה.

נכון לעכשיו, שותפות לפידות מחזיקה ב-52.5% מהזיכיון ברישיון, כאשר היא קשורה בהסכמים למכירת 20% מזכויות השתתפות לתעשיות והשקעות ספן וליולי חיפושי נפט (10% לכל אחת). בנוסף, חברת חיפושי הנפט רציו יהש מחזיקה בנתח של 25% מהזיכיון ברישיון, הזדמנות ישראלית מחזיקה ב-10% ושותפות מודיעין יהש מחזיקה ב-22.5% הנותרים.