בזק חויבה לחבר לקוחות עסקיים למתחרים בתוך 7 ימים

משרד התקשורת מתרה בבזק כי יינקטו נגדה צעדים הכוללים עיצומים כספיים אם לא תאפשר חיבור לקוחות עסקיים עבור מתחרותיה, סלקום ופרטנר ■ בזק: המשרד פוגע בתחרות

משרד התקשורת מתרה בבזק שאם בתוך 7 ימים לא תאפשר חיבור לקוחות עסקיים עבור מתחרותיה סלקום ופרטנר, יינקטו נגדה צעדים הכוללים עיצומים כספיים. בכך מסיים המשרד סאגה שנמשכת כשנתיים ואשר החלה בהגשת תלונות מצד סלקום ומצד פרטנר בגין סירובה של בזק לחבר אליהן לקוחות שרצו לנטוש אותה.

המאבק החל בגלל סירובה של בזק לספק חיבור תמסורת ללקוח עסקי גדול שביקש חיבור לכמה וכמה סניפים שלו. סלקום יכלה לחבר את רוב הסניפים שלו בעצמה, ואולם לא הייתה נגישות לכמה מהסניפים של אותו לקוח, והיא הזדקקה לתשתיות התמסורת של בזק, שסירבה. בגין הסירוב ובעקבות תלונה דומה של פרטנר, פתח משרד התקשורת בבדיקה שארכה שנתיים ואתמול התקבלה ההחלטה הסופית הקובעת שבזק חייבת לחבר כל לקוח עסקי ללא אפליה.

בהחלטת המשרד מצוין שבזק הפרה הוראות ברישיון שלה, שמחייבות אותה שלא לצמצם את התחרות בשוק התקשורת או לפגוע בה. המשרד קובע שבזק מפלה לקוחות כראות עיניה, דבר המנוגד בתכלית למה שמחייב אותה רישיונה.

בזק: משרד התקשורת פוגע בתחרות

בזק שלחה חוות-דעת שחיבר עבורה עו"ד רמי בר-נתן, ולפיה היא אינה חייבת לחבר לקוחות עבור מתחרים שלוקחים ממנה את הקווים שהיא מניחה. כלומר, אי אפשר לחייב אותה למכור קווים שהיא הניחה, לטובת מתחרה שלא רוצה להניח בעצמו תשתיות ומסתמך עליה. בזק טוענת שתחרות חייבת להתבסס על גבי תשתיות עצמאיות, ואילו מתחרותיה בוחרות להתחרות בה תוך כדי הפרה של המדיניות. החברה הסבירה שהמשרד הוא שפוגע בתחרות משום שהוא מעודד את סלקום ופרטנר שלא להשקיע. בזק צפויה לדווח על החלטת המשרד בימים הקרובים לבורסה לניירות ערך ועד אז החליטה שלא להגיב.

משרד התקשורת בחן אפשרות להטיל קנסות על בזק במקביל להחלטה על חיובה לחבר לקוחות עסקיים, וזאת מפני שהחברה נמצאת במצב שבו היא מפרה את הרישיון שלה. ואולם, מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל החליט שלא להטיל עליה עיצומים כספיים ולהסתפק בשלב זה באזהרה.