לקראת גיוס אג"ח במיליארד שקל: דירוג A1 לחוב של HOT

מידרוג: "HOT נהנית מפיזור קווי עסקים תוך נוכחות משמעותית בשווקים שבהם היא פועלת"

הנפקת האג"ח הראשונה בתולדות HOT צפויה להתקיים בקרוב, ולקראת ההנפקה זוכות האג"ח שתנפיק החברה לדירוג ראשוני של A1 על-ידי מידרוג. חברת שידורי הכבלים והתקשורת מתכננת גיוס של כמיליארד שקל, במטרה להחליף חוב בנקאי בסכום זהה.

HOT נשענת כיום על מימון ואשראי בנקאיים, ובמסגרת הסכם האשראי עם הבנקים המלווים, ובראשם לאומי, נקבע כי לא תוכל לחלק דיבידנדים. לפי הערכות, הנפקת האג"ח ושינוי מבנה החוב יאפשרו לחברה לחלק בעתיד דיבידנד לבעלי המניות.

בעל המניות העיקרי ב-HOT הוא פטריק דרהי (44.8%), שבשבוע שעבר חתם על הסכם לרכישת מניות החברה מידי קבוצת פישמן וידיעות תקשורת, באופן שיבסס את שליטתו בחברה. HOT, שנסחרת בשווי של 3.7 מיליארד שקל בתל אביב, פועלת בשני תחומים: שידורי טלוויזיה רב-ערוצית ושירותי תקשורת (אינטרנט וטלפוניה).

שוק רווי עם תחרות מתונה

האנליסטים במידרוג, אבי בן-נון ופבל יופה, מציינים כי בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית מדובר בשוק רווי בעל תחרות מתונה יחסית, והשוק מתמקד בהשאת רווח באמצעות שיווק מוצרים בעלי ערך מוסף וחיסכון בעלויות.

בכל הקשור לתחום התקשורת, שם המתחרה העיקרית היא בזק, במידרוג כותבים שמדובר בשוק בעל רמת תחרות גבוהה יחסית, בעיקר בטלפוניה הנייחת, וזאת בשל ריבוי מתחרים ומוצרים תחליפיים. התחרות בטלפוניה אף צפויה להתחזק עם כניסת מתחרים חדשים. על שוק האינטרנט כותבים בן-נון ויופה, כי הוא נמצא ברוויה שמתבטאת בהאטה בגיוס לקוחות.

בין השיקולים העיקריים לדירוג, מזכירים האנליסטים את העובדה ש-HOT נהנית מפיזור קווי עסקים בין טלוויזיה רב-ערוצית, אינטרנט וטלפוניה, תוך נוכחות משמעותית בשווקים שבהם היא פועלת. נוסף לכך הם מציינים, כי בבעלות החברה תשתית כבלים, שמקנה לה יתרון בולט.

האנליסטים מזכירים שבעתיד תצטרך החברה לבצע השקעות משמעותיות שיצמצמו את הגמישות הפיננסית שלה. סיכון פוטנציאלי נוסף מגיע מהקמת רשת תקשורת על-ידי חברת החשמל. גורם אחר שנכלל בדירוג כגורם אסטרטגי הוא האפשרות של שילוב מירס - גם היא בשליטת דרהי - בפעילות HOT.

מידרוג מעריכה כי במקביל להתבססות החברה תיושם מדיניות חלוקת דיבידנד, ואולם אמות המידה הפיננסיות שהוגדרו באופק הדירוג, יותירו תזרים מזומנים חופשי מפעילות.