"המגדל של בוימלגרין מסוכן, העבודות לא תמו ויש ריחות מוזרים"

תביעה של 20 מיליון דולר הוגשה נגד בוימלגרין בגין פגמים במגדל הסלבריטאים בניו-יורק ■ נטלי פורטמן ומריה קארי השוכרות בו דירות ובכירים בוול סטריט רצו ליהנות מנוף לבורסת ניו-יורק

מגדל דירות הפאר במרכז מנהטן (15 Broad st.), הוא מגדל מלא בסיכונים, עבודות שלא הסתיימו וריחות מוזרים, כך עולה מתביעה בסך 20 מיליון דולר שהוגשה כנגד שעייה בוימלגרין. המגדל משמש כביתם של סלבריטאים כגון נטלי פורטמן ומריה קרי השוכרות בו דירות ובכירים בוול סטריט, שרצו להשקיף ממנו על בורסת ניו יורק.

המגדל שעוצב ע"י המעצב פיליפ סטארק ובו 330 יחידות דיור היה אחד השידרוגים המדוברים ביותר בעיר ניו יורק, לאחר שהבניין שהיה המטה של JP מורגן הוסב למגדל דירות יוקרתי, כך על פי ה"ניו יורק פוסט".

התביעה אשר הוגשה ע"י 4 חברים המשתייכים לקבוצה של 11 בעלי דירות במגדל שאינן שייכות לבוימלגרין, טוענים כי בוימלגרין לא עמד בהבטחותיו לרוכשים, ביניהן אולם להקרנת סרטים בו לא ניתן כלל לעשות שימוש בשל כך שאינו עומד ברמת הבנייה הנדרשת.

לטענתם בוימלגרין השאיר את הבניין המשקיף על בורסת ניו יורק "מלא בפגמים" כולל חוסר באמצעי בטיחות כנגד שריפות, נזילות של מים ואיוורור ברמה כה ירודה ש"רעשים וריחות נעים בקלות בין דירה אחת לשניה". ולדבריהם מצב הבניין מהווה עבירה על הסטנדרטים המקובלים בתחום הבנייה ובטיחות האש.

עוד טענו התובעים כי בוימלגרין נמנע במתכוון לבצע את התיקונים הנדרשים לשם קבלת אישורים קבועים. על פי המתלוננים אסטרטגיה זו נועדה לאפשר לבוימלגרין להישאר בשליטה על ההנלת הבניין למרות שהוא עצמו כבר לו מחזיק בו כלל דירות.