כמה שווה פייסבוק? MAIL.RU גייסה 912 מ' ד' ומזנקת 40%

החברה הרוסית מחזיקה ב-2.4% מהרשת החברתית ■ מדובר בהנפקה הגדולה ביותר שנערכה בסיטי של לונדון מאז יולי ■ נרשמו ביקושי יתר של פי 20

קבוצת MAIL.RU הרוסית, המחזיקה ב-2.4% מהרשת החברתית פייסבוק זינקה בלונדון בכ-41% לאחר שגייסה 912 מיליון דולר בהנפקה הגדולה ביותר שנערכה בסיטי מאז יולי. החברה שבסיסה במוסקבה ובעלי המניות שלה מכרו 32.9 ני"ע במחיר של 27.7 דולר כל אחד, מדובר ברך המחיר העליון שנקבע בהנפקה בה נעו ההערכות בין 23.7 ד' ל-27.7 ד', וזאת לאחר שההנפקה זכתה לביקושי יתר גדולים פי 20 מכמות ני"ע שהוצעו למכירה, כך מסרו מקורבים להנפקה.

עם תחילת המסחר במניות החברה הן רשמו עלייה של 11.3 דולר ונסחרו ב-39 דולר היום בלונדון. אם תסגור המניה במחיר זה - יהיו ביצועי היום הראשון של המניה, הטובים ביותר שנרשמו בבורסה של לונדון מזה שנתיים, כך עולה מנתונים שעובדו ע"י בלומברג.

לפי מחיר ההנפקה עומד שוויה של פייסבוק על כ-38 מיליארד דולר, אך הקפיצה במחיר המניה היום בלונדון משקף למניות שמכרה החברה שווי של כ-1.3 מיליארד דולר וממחיר זה נגזר לפייסבוק שווי של קרוב ל-55 מיליארד דולר.

ההנפקה היא הגדולה ביותר שבוצעה בלונדון מאז יולי אז גייס נת'נאל רוטשילד סך של מיליארד דולר לקרן המתמחה בהשקעות בתחום הכרייה, VALLAR.

" MAIL.RU היא סיפור מעניין גם בגלל הפאקטור של פייסבוק וגם בגלל שהיא נכס טוב מאד בפני עצמו", אמר איבו קובצ'ב, מנהל השקעות בכיר בשווקים המתפתחים בג'ו המברו קפיטל בלונדון המנהל נכסים בסך 6.3 מיליארד דולר, והוסיף "אין זה מפתיע לראות אנשים נכנסים להשקעות בהנפקות של חברות בשווקים המתפתחים. הטרנד הזה צפוי להימשך".

ההנפקה של MAIL.RU המוחזקת בחלקה ע"י המיליארדר אלישר אוסמנוב וע"י החברה הדרום אפריקאית NASPERS הגיעה לאחר שמכירת מניות של חברות מהשווקים המתפתחים הצליחו ברבעון האחרון למשוך יותר כסף מאלו של חברות מהשווקים המפותחים, לראשונה מזה עשור.

MAIL.RU מכרה מניות ב-84 מיליון דולר בעוד שבעלי המניות בה מכרו מניות בתמורה לכ-828 מיליון דולר. במידה ותמומש אופציית הגרין שו צפויות להימכר עוד מניות בשווי של כ-91 מיליון דולר. החברה תשתמש בכספי ההנפקה בעיקר למימון רכישת נתח נוסף ב-VKONTAKTE, הרשת החברתית הרוסית.

את ההנפקה ניהלו החתמים של גולדמן זאקס, JP מורגן, מורגן סטנלי ו-VTB הרוסית.

פרט להחזקתה ב-2.4% מפייסבוק מחזיקה MAIL.RU גם 5.1% באתר העסקאות היומיות שלו כ-20 מיליון מנויים GPOUPON, וב-1.5% מחברת זינגה, מפתחת המשחקים לרשתות חברתיות שיצרה את המשחקים פארמוויל ופרונטירוויל.

על פי הערכות של גולדמן זאקס מהחודש שעבר הכנסות החברה יעלו השנה ב-51% לכ-300 מיליון דולר, בעוד הרווח הנקי לפני הוצאות מימון ומיסיםצפוי לעלות בכ-70% ל-104 מיליון דולר.