טימותי גייתנר מרגיע: "לא נשתמש בדולר כנשק סחר"

שר האוצר האמריקני: 'דולר חזק' הוא האינטרס שלנו כמדינה ■ גייתנר אמר כי דו"ח התעסוקה שפורסם אתמול מראה כי ארה"ב יכולה לצאת באופן מלא מהמשבר

"לעולם לא נשתמש במטבע שלנו כנשק להשגת יתרון תחרותי", כך אמר היום (שבת) שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר, לאחר פגישת שרי האוצר של APEC בקיוטו שביפן, לעומת זאת הוא חזר והדגיש את תמיכתו ב"דולר חזק" תפקיד מרכזי בכלכלה העולמית.

שר האוצר האמריקני אמר כי לדעתו הדולר, האירו והין מתואמים למדי זה עם זה, והדגיש כי קובעי המדיניות בארה"ב מבינים את "האחריות המיוחדת" שיש לדולר על הכלכלה העולמית. "אני שמח לאשר שוב שדולר חזק הוא האינטרס שלנו כמדינה", אמר גייתנר.

גורמים רשמיים בסין, גרמניה וברזיל מתחו ביקורת השבוע על התוכנית של הבנק הפדרלי בארה"ב להזרים 600 מיליארד דולר לתוך הכלכלה האמריקנית, וטענו שמהלך זה עלול לפגוע בכלכלות אחרות בעולם.

גייתנר עוד הוסיף שכלכלת ארה"ב נהנת מתוספת משרות במגזר הפרטי, פרודוקטיביות ועלייה בהשקעות במגזר העסקי. לדבריו, מגמות אלה, יחד עם דו"ח משרד העבודה שדיווח אתמול כי על הוספת 151 משרות בכלכלה האמרקינית חודש שעבר, מראים כי לארה"ב יש "סיכוי טוב מאוד" להמשיך לצמוח ולהתאושש באופן מלא מהמשבר הפיננסי.